sjaa Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Har trøbbel med å kjøre java-editorer på maskinen min. Har testet Jdeveloper, JBuilder 5&6, Forte for Java og VisualStudio J++.. Alle utenom J++ blir svært ustabile et kort tids bruk (typisk funker de noen dager..), dvs de krasjer og maskinen rebooter. Har testet et par av editorene på en annen pc og der funker de helt fint, så det må være et eller annet med min PC som ikke er som det skal. Har akkurat formatert og håpet at kanskje det skulle hjelpe, men nei (hadde samme problemer før formatering også). Feilmeldingen jeg får (WinXP) er typisk at java.exe (runide.exe med Forte for Java) har utført en ulovlig handling. Har prøvd med flere ulike sdk`er, med samme resultat. Noen som aner hva dette kan skyldes? PLZ svar.. MVH sjaa system: AMD 1800+ epox 8kha+ 768 cas2 ddr winXP pro Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 eneste os jeg har klart o programmere på er Unix og linux....windows er et skikkelig dårlig programmerings-os (synes jeg) Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Quote: On 2002-03-02 20:10, ilpostino skrev:eneste os jeg har klart o programmere på er Unix og linux....windows er et skikkelig dårlig programmerings-os (synes jeg) Jeg er HELT enig. Shell'et til Windows er helt ubrukelig til programmering - jeg måtte laste ned et tredjepartsprogram (4nt) for å kunne bruke det til noe fornuftig. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Quote: On 2002-03-02 21:57, kingkong skrev: Quote: On 2002-03-02 20:10, ilpostino skrev: eneste os jeg har klart o programmere på er Unix og linux....windows er et skikkelig dårlig programmerings-os (synes jeg) Jeg er HELT enig. Shell'et til Windows er helt ubrukelig til programmering - jeg måtte laste ned et tredjepartsprogram (4nt) for å kunne bruke det til noe fornuftig. Dummeste jeg har hørt... Jeg bruker/har brukt Windows 2000 med Java-editorer som Forte for Java (flere versjoner), NetBeans (flere versjoner), IBM VisualAge for Java (flere versjoner), og JBuilder, og det har fungert/fungerer fullstendig problemfritt. Til sjaa: Umiddelbart har jeg ingen forslag til hva problemet kan være, men hva om du skriver koden i Notepad e.l. og compiler/kjører i DOS-vindu? Går det like galt da? Mvh. Eivind. [ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2002-03-02 22:56 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå