Gå til innhold

Kjøp av brukt PS4, hva må jeg se etter?

VNNI

Anbefalte innlegg

Heisann diskusjon!

Vurderer sterkt og kjøpe meg PS4, men har ikke hatt konsoll siden jeg var ungdom.

Jeg har lyst på PS4 for og spille med folk jeg gikk på ungdomskolen med, så må være mulighet til og spille online. Har sett på et par annonser på finn.no, og på noen av annonsene står det at de er låste? Hva vil det si? Og hvordan sjekker jeg for det?

Er det andre ting jeg burde se etter?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok ikke det er noe spesielt du trenger å se etter. De fleste PS4 er like. Forskjellen er vel om du ønsker 500GB eller 1TB.
Jeg vet ikke hva dem mener med "låst". Uansett, hvis du kjøper en brukt PS4 vil jeg anbefale å finne riktig operativsystem på nett, formatere harddisken og legge det inn på nytt via en USB, så er du sikker på at den er clean.

Jeg gjorde det samme selv for noen måneder siden da jeg oppgraderte til en ny og større disk.

Og alle PS4 skal kunne brukes online hvis ikke de har gjort et eller annet tull med den.

Husk at du også må kjøpe PS+ for å spille online. Koster ca 400kr i året.

Lenke til kommentar

Du bør sjekke at PS4 ikke har vært åpnet fysisk. Det er nok det du mener med låst.

Over hver skrue på PS4 skallet sitter det et klistermerke, som du ikke kan sette på igjen når du først har åpnet den. Eller, du kan, men da vil det nok sitte løst. Første gang du åpner konsollen, må du virkelig kile disse klistermerkene av konsollen.

Sjekk også at du ikke får en "bråkekonsoll". Altså, gjør en god gammeldags på test og start et spill.

Min PS4 var en bråkmaker. Jeg måtte åpne den og bytte CPU cooling paste for at den skulle skjerpe seg. Normalt sett skal den ikke være fryktelig bråkete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...