Gå til innhold

Hjelp til valg av forsterker

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger hjelp med valg av forsterker til mine høytalere. Forsterkeren må ha optical audio input.

Høytalerene er: 1x DYNA VOICE CHALLENGER C-5 EX  (senter høytaler)

2x DYNA VOICE CHALLENGER M-65 EX  (front høytaler)

2x Boston T830  (Surround-høyttale)

1x YAMAHA YST-SW012  (sub woofer)

2x DYNA VOICE CHALLENGER 5-5 EX  (øvre fronthøyttaler)

kan være at navnene ikke er riktig og plassering.

Har ikke noe spesielt budsjet men bør være under 4000kr. Si forsterkere i høy, middel og lav pris kategori

post-427103-0-49899400-1483912370_thumb.jpeg

post-427103-0-17394000-1483912371_thumb.jpeg

post-427103-0-75607100-1483912371_thumb.jpeg

post-427103-0-41759500-1483912372_thumb.jpeg

post-427103-0-10054600-1483912373_thumb.jpeg

Endret av ProGamerM8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe spesiell grunn til at du skal ha optisk audio ut? Tror ikke du finner mange i den prisklassen med det, mye mer sansynlig med coaks men oftest klarer man seg med hdmi. Du kan selv gå til prisjakt og sette det som krav. En JVC rett under 4000 er alt de finner.

Lenke til kommentar

Noe spesiell grunn til at du skal ha optisk audio ut? Tror ikke du finner mange i den prisklassen med det, mye mer sansynlig med coaks men oftest klarer man seg med hdmi. Du kan selv gå til prisjakt og sette det som krav. En JVC rett under 4000 er alt de finner

skal koble til tven min. den har optisk audio.  ikke AUX kan være at hdmi går da.

Lenke til kommentar

Noe spesiell grunn til at du skal ha optisk audio ut? Tror ikke du finner mange i den prisklassen med det, mye mer sansynlig med coaks men oftest klarer man seg med hdmi. Du kan selv gå til prisjakt og sette det som krav. En JVC rett under 4000 er alt de finner

skal koble til tven min. den har optisk audio.  ikke AUX kan være at hdmi går da.

Men skal du ha lyden fra TVen (optisk ut) til Receivern (optisk inn)? isådall skal receivern ha optisk INN som er helt normalt? Kan ikke skjønne hvorfor du skal ha en egen optisk ut fra receivern til TVen når du vil uansett få lyd til TVen via HDMI kabelen. Vanlingvis går man rundt hele problemet med å koble kabelTV boks, bluray og alt til receivern direkte og derifra til TVen 

Lenke til kommentar

Men skal du ha lyden fra TVen (optisk ut) til Receivern (optisk inn)? isådall skal receivern ha optisk INN som er helt normalt? Kan ikke skjønne hvorfor du skal ha en egen optisk ut fra receivern til TVen når du vil uansett få lyd til TVen via HDMI kabelen. Vanlingvis går man rundt hele problemet med å koble kabelTV boks, bluray og alt til receivern direkte og derifra til TVen 

ja lyden fra TVen (optisk ut) til Receivern (optisk inn) det er det jeg skal ha. hvor kraftig må den være for og drive de høytalerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...