ProGamerM8 Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 (endret) Hei jeg trenger hjelp med valg av forsterker til mine høytalere. Forsterkeren må ha optical audio input. Høytalerene er: 1x DYNA VOICE CHALLENGER C-5 EX (senter høytaler) 2x DYNA VOICE CHALLENGER M-65 EX (front høytaler) 2x Boston T830 (Surround-høyttale) 1x YAMAHA YST-SW012 (sub woofer) 2x DYNA VOICE CHALLENGER 5-5 EX (øvre fronthøyttaler) kan være at navnene ikke er riktig og plassering. Har ikke noe spesielt budsjet men bør være under 4000kr. Si forsterkere i høy, middel og lav pris kategori Endret 10. januar 2017 av ProGamerM8 Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Noe spesiell grunn til at du skal ha optisk audio ut? Tror ikke du finner mange i den prisklassen med det, mye mer sansynlig med coaks men oftest klarer man seg med hdmi. Du kan selv gå til prisjakt og sette det som krav. En JVC rett under 4000 er alt de finner. Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 Noe spesiell grunn til at du skal ha optisk audio ut? Tror ikke du finner mange i den prisklassen med det, mye mer sansynlig med coaks men oftest klarer man seg med hdmi. Du kan selv gå til prisjakt og sette det som krav. En JVC rett under 4000 er alt de finner skal koble til tven min. den har optisk audio. ikke AUX kan være at hdmi går da. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 sjekk bruktmarkedet først yamaha sine receivere har vunnet i lyd og bilde mange ganger Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 (endret) den må kunne passe til en av de https://s23.postimg.org/7vn2qlbq3/15942126_1805791239679771_232248295_n.jpg Denne ser ut til og ha optisk audio men vil den være stærk nok til og drive høytalerene http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88619796 Endret 9. januar 2017 av ProGamerM8 Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Noe spesiell grunn til at du skal ha optisk audio ut? Tror ikke du finner mange i den prisklassen med det, mye mer sansynlig med coaks men oftest klarer man seg med hdmi. Du kan selv gå til prisjakt og sette det som krav. En JVC rett under 4000 er alt de finner skal koble til tven min. den har optisk audio. ikke AUX kan være at hdmi går da. Men skal du ha lyden fra TVen (optisk ut) til Receivern (optisk inn)? isådall skal receivern ha optisk INN som er helt normalt? Kan ikke skjønne hvorfor du skal ha en egen optisk ut fra receivern til TVen når du vil uansett få lyd til TVen via HDMI kabelen. Vanlingvis går man rundt hele problemet med å koble kabelTV boks, bluray og alt til receivern direkte og derifra til TVen Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 10. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2017 Noe spesiell grunn til at du skal ha optisk audio ut? Tror ikke du finner mange i den prisklassen med det, mye mer sansynlig med coaks men oftest klarer man seg med hdmi. Du kan selv gå til prisjakt og sette det som krav. En JVC rett under 4000 er alt de finner skal koble til tven min. den har optisk audio. ikke AUX kan være at hdmi går da. Men skal du ha lyden fra TVen (optisk ut) til Receivern (optisk inn)? isådall skal receivern ha optisk INN som er helt normalt? Kan ikke skjønne hvorfor du skal ha en egen optisk ut fra receivern til TVen når du vil uansett få lyd til TVen via HDMI kabelen. Vanlingvis går man rundt hele problemet med å koble kabelTV boks, bluray og alt til receivern direkte og derifra til TVen ja lyden fra TVen (optisk ut) til Receivern (optisk inn) det er det jeg skal ha. hvor kraftig må den være for og drive de høytalerene. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Har du to sett fronthøyttalere? Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Har du to sett fronthøyttalere? ja. det er to sett fronthøttlalere, en sub, en senter og to små(side?) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Har du to sett fronthøyttalere? ja. det er to sett fronthøttlalere, en sub, en senter og to små(side?) Hvorfor har du det? Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Har du to sett fronthøyttalere? ja. det er to sett fronthøttlalere, en sub, en senter og to små(side?) Hvorfor har du det? det er to forskjellige merker. de ene er gammlere en de andre. så har blitt kjøpt nye og har de og. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Må si jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du bruker(?) begge?Jeg har også gamle høyttalere jeg fortsatt ikke har solgt, men de står jo bortgjemt. Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 Må si jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du bruker(?) begge? Jeg har også gamle høyttalere jeg fortsatt ikke har solgt, men de står jo bortgjemt. trenger ikke bruke de. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Hvis det er en surround-receiver du er ute etter tror jeg ikke du får noe mer for pengene i denne prisklassen enn denne Onkyoen; https://www.prisjakt.no/product.php?pu=3603910 Den er stadig på tilbud til rundt 3500,- , og Komplett har også en demo på lager til 3490,- Lenke til kommentar
ProGamerM8 Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 Hvis det er en surround-receiver du er ute etter tror jeg ikke du får noe mer for pengene i denne prisklassen enn denne Onkyoen; https://www.prisjakt.no/product.php?pu=3603910 Den er stadig på tilbud til rundt 3500,- , og Komplett har også en demo på lager til 3490,- Den der så bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå