Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Henlagt sak etter bevisets stilling - politiet vil ha meg inn for prat 6 måneder etter

Anbefalte innlegg

Jeg fikk melding av politiet at de ville ha meg inn for en prat som gjaldt tidligere sak så fort som mulig. 

Saken som var ble henlagt etter bevisets stilling i starten av juli. Hva kan dette bety? Kan det bety at vedkommende har klaget saken inn til statsadvokaten og at de vil sikte meg istedet? Hva tror dere at kan jeg vente meg? Ble engstelig. 

Anonymous poster hash: 29183...7ae
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan ha dukket opp nye bevis, eller statsadvokaten kan ha beordret ytterligere etterforskning etter klage eller av eget initiativ.

Okey. Men det betyr ikke at de automatisk vil dømme meg? 

Jeg vet at det blir feil å dømme meg som følge av situasjonen. Helt feil. Men jeg får høre hva politiet har å si. Det er ingen alvorlig sak. Derfor overrasker det meg at jeg fikk beskjed om å møte opp. 

Jeg får håpe, og satse på at dette skal gå bra. 

Lenke til kommentar

De hadde ikke bevis som holdt til en domfellelse, derfor henla de saken. De har oppnådd det de ønsket, å skremme deg.

Jeg forstår ikke hva som gjør at de vil prate med meg i dag. Jeg har tenkt og tenkt og tenkt og tenkt for å komme på hva som kan ha gjort at de velger å se på dette. Men jeg får håpe at det ikke er så negative nyheter, eller at det kan løses med en gang. 

Lenke til kommentar

De hadde ikke bevis som holdt til en domfellelse, derfor henla de saken. De har oppnådd det de ønsket, å skremme deg.

De ville ikke domfelle meg for de mener at denne situasjonen var uforskyldt fra min side. De mener at jeg kun har hatt en naturlig reaksjon i denne relasjonen. Anmelder ville ha en sluttstrek på kontakt for alltid. Jeg sa meg enig i avtalen. Var bare en avtale mellom oss via politiet. 

Lenke til kommentar

Sikkert vanskelig for en del å tro, men mulig de bare vil hjelpe.

Poltiet har ikke ressurser til å etterforske tyverier, vold, etc. men har ressurser til å hjelpe forvirrede tenåringer å finne frem i verden?

:rofl:

Forebygging er en stor del av politiet oppgave.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert vanskelig for en del å tro, men mulig de bare vil hjelpe.

Poltiet har ikke ressurser til å etterforske tyverier, vold, etc. men har ressurser til å hjelpe forvirrede tenåringer å finne frem i verden?

:rofl:

Ja, det har de faktisk:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-08-04-53/KAPITTEL_2#§13

https://www.ung.no/kriminalitet/122_Bekymringssamtale.html

https://www.politi.no/strategier_og_analyser/strategier_og_tiltak/Tema_669.xml

Forebygging er en stor del av politiet oppgave.

Yup, dog til forvekslingligner det på smultringer og kaffepause.

På hvilken måte? Du vet jo åpenbart ikke noe som helst om politiets forebygging, så hvordan kan du uttale deg så bastant?

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det har de faktisk

Forskjellen mellom ressurser og lovhjemler fremstår som noe difust for deg?

Jeg kan jo ikke noe for at du er fullstendig kunnskapsløs. Politiet gjennomfører bekymringssamtaler hele tiden. Forebyggende tiltak rettet mot ungdom er et prioritert område i politiet, og de fleste tjenestesteder har egne folk som jobber med forebygging.

Hvorfor svarte du ikke på spørsmålet mitt?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener at alle saker som blir henlagt bare blir etterforsket for å skremme?

Politiet sa at denne saken ble henlagt pga de mener at jeg fikk en helt normalt reaksjon, med tanke på situasjonen og aspekteret rundt situasjonen som hadde oppstått. 

Jeg tror ikke politiet etterforsker for å skremme. Men kun når det kan ha blitt begått en straffbar handling. 

Lenke til kommentar

Du mener at alle saker som blir henlagt bare blir etterforsket for å skremme?

Nei.

Så hvorfor slenger du det ut i denne tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...