Gå til innhold

valgte feil utdanning

Anbefalte innlegg

jeg går nå akvakultur og forventes å gå ut i lærlingtid til høsten, noe jeg ikke vil ettersom jeg hater praksis ukene og trives ikke i det yrke. jeg vil jobbe innen dyr, ungdom eller reiseliv (flyvertinne har vært i tankene,men har hørt at det er noe man ikke bør satse på resten av livet) dermed lurer jeg på hvilke yrker som finne innen disse sjangrene. jeg vil også kunne jobbe med dette etter å ha gått 2 år skole max, dersom jeg allerede er meget skolelei. takk for tips og setter pris på om noen gir både råd til yrke, skole og hva som kan forventes av lønn i de ulike yrkene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får/har du generell studiekompetanse? Vil du fullføre VGS eller er dette et spm. om å starte VGS på nytt og kun måtte gå 2 år?

får ikke generell studiekompetanse pga at jeg har gått realfag i 2 år.. jeg skal fullføre det siste året jeg har på akvakultur nå, og vurderer å starte vgs på nytt, men vil unngå å gå skole i lengre enn 2 år ettersom jeg allerede har kastet bort 2 år på noe jeg ikke kommer til å bli noe innen

Lenke til kommentar

Er det aktuelt å begynne på ei ny yrkesfaglig linje i 2 år og deretter bli lærling? Hvis ikke, ser jeg ikke hvordan du skal kunne utdannes til et annet yrke på to år.

Husk også at lønn, arbeidstider og liknende har en sammenheng med hvor lang utdannelsen din er, hvis du vektlegger dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke se på det som bortkastede to år - se på det som en erfaring. Det er uansett lærdom og erfaring du tar med deg videre. Vil oppfordre deg til å gjøre det beste utav situasjonen, og selv om du ikke kommer til å fullføre hele løpet, bør du gjøre det så godt du kan så lenge du holder på.

Og, det er aldri for sent å endre retning i livet. Hopp på det neste som frister! Hvis du blir flyvertinne har du vel perioder hvor du ikke jobber så mye, og da kan man ta utdanning samtidig.

Lenke til kommentar

Er det aktuelt å begynne på ei ny yrkesfaglig linje i 2 år og deretter bli lærling? Hvis ikke, ser jeg ikke hvordan du skal kunne utdannes til et annet yrke på to år.

Det er det jeg vurderer ja

Husk også at lønn, arbeidstider og liknende har en sammenheng med hvor lang utdannelsen din er, hvis du vektlegger dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...