EngineeringStudent Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Hei, Skal kjøpe en åpnet iphone av en imorgen, og fikk tilsendt kvittering nå nettopp. Den er kjøpt i en norsk kjent butikk og kvitteringen ser bra ut i mine øyne.Det eneste jeg stusser over at serienummeret ikke står på kvittering. Pleier serienummer / IMEI å stå der? Takk på forhånd Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Sjekket nettopp min kvittering fra forrige kjøp (Elkjøp), der står IMEI ved siden av "Garantinr". Det er antagelig ikke verre enn å ringe butikken, si "hei, jeg holder på å kjøpe en brukt iPhone, jeg har fått kvittering fra deres butikk med dette og dette referansenummeret, kan jeg få [de siste seks sifrene i] IMEI-nummeret slik at jeg kan være sikker på at jeg ikke blir lurt?" Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Høres rart ut at ikke IMEI står på kvitteringen hvis det er en fysisk butikk. Hvis det er nettkjøp kan IMEI eventuelt stå på pakkseddelen. Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Det hender fra tid til annen selgere glemmer å legge å skrive inn IMEI på billaget for så å legge det inn i ettertid. Lenke til kommentar
EngineeringStudent Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2017 Sjekket nettopp min kvittering fra forrige kjøp (Elkjøp), der står IMEI ved siden av "Garantinr". Det er antagelig ikke verre enn å ringe butikken, si "hei, jeg holder på å kjøpe en brukt iPhone, jeg har fått kvittering fra deres butikk med dette og dette referansenummeret, kan jeg få [de siste seks sifrene i] IMEI-nummeret slik at jeg kan være sikker på at jeg ikke blir lurt?" Ja, har planer om å ringe dem i morgen, bare veldig nysgjerrig nå.. Lenke til kommentar
EngineeringStudent Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2017 Høres rart ut at ikke IMEI står på kvitteringen hvis det er en fysisk butikk. Hvis det er nettkjøp kan IMEI eventuelt stå på pakkseddelen. Er kjøpt på nett Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Høres rart ut at ikke IMEI står på kvitteringen hvis det er en fysisk butikk. Hvis det er nettkjøp kan IMEI eventuelt stå på pakkseddelen.Er kjøpt på nett Da spør du etter dokumentasjon med IMEI og/eller sjekker med nettbutikken. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Høres rart ut at ikke IMEI står på kvitteringen hvis det er en fysisk butikk. Hvis det er nettkjøp kan IMEI eventuelt stå på pakkseddelen. Er kjøpt på nett Hvilken butikk da? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Det eneste jeg stusser over at serienummeret ikke står på kvittering. Pleier serienummer / IMEI å stå der? Takk på forhånd Har en Samsung S6 kjøpt på nett fra Proshop. Den har ikke IMEI-nummer på kvittering... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå