tho_kva2 Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Hei, Renter kommer helt på slutten av året, og teller dermed på året som det ble utbetalt, altså denne gang i 2016. Stemmer dette? Som student så regner jeg nå på hver krone for å komme meg akkurat under maks grensen på inntekt og trenger å vite hvilket år jeg skal plassere denne inntekten. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Renter, dersom de kapitaliseres årlig, blir "utbetalt" 31.12, ja. Så de skal plasseres på 2016. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Det finnes ingen inntektsperiodiseringsregler som periodiserer rente til et senere tidspunkt enn tidspunktet renten blir godskrevet konto. Men renter følger opptjeningsprinsippet, noe som vil si at renter opptjent i 2016 tilhører 2016 selv om de først kommer til utbetaling i 2017. 2 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2017 Takk for gode svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå