Gå til innhold

Ingen vits med FX 5950?

PC Gamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FX5950 = ubrukelig

9800XT = bedre i alt :yes:

Så fordi en Ferrari har 10km/t lavere topphastighet enn en Lamborghini (dette er bare et eksempel, så ikke kom med at disse to bilene med den forskjellen ikke finnes, please!), så er Ferrari'n ubrukelig, selv om den faktisk gjør over 300km/t? :dontgetit:

Endret av Quietman
Lenke til kommentar
FX5950 = ubrukelig

9800XT = bedre i alt :yes:

Så fordi en Ferrari har 10km/t lavere topphastighet enn en Lamborghini (dette er bare et eksempel, så ikke kom med at disse to bilene med den forskjellen ikke finnes, please!), så er Ferrari'n ubrukelig, selv om den faktisk gjør over 300km/t? :dontgetit:

No e du pirkete, poenget er at ATI er mer fremtidsrettet enn gfx med tanke på dx9.

Endret av Mr.Devil
Lenke til kommentar
No e du pirkete, poenget er at ATI er mer fremtidsrettet enn gfx med tanke på dx9.

Helt sikkert riktig det du skriver der... og jeg skal ikke utgi meg for å ha peiling på skjermkort... men jeg tviler på at den FX5950'n ikke kan brukes til noe som helst... bare det poenget jeg ville få frem her da ;)

Lenke til kommentar

Akkurat nå leder ATI an i kampen om å være GFX kongen. På nyåret da nVidia sin NV40 og ATI sin R420 skal konkurere, så kan denne situasjonen forandre seg drastisk. Så la oss da si at på nyåret så vil nVidia være 15% raskere enn den raskeste til ATI ; Betyr det da at ATI suger og er ubrukelig?

En liten tøff nøtt til dere fjortiser ;)

Lenke til kommentar

Begge korta er superkraftige, men nVIDIA sin FX serie er liksom blitt en liten flopp, basert på "gammal" teknologi, tar enorm plass, utvikler enormt med varme osv...

Trur dei fleste vil sei at ATI er det beste valget per i dag. Har et Hercules 3D Prophet 9800PRO sjøl, og kunne ikkje vert meir fornøyd :)

Lenke til kommentar
Skal du ha et fremtidsrettet kort er det Radeon du bør gå for, FX yter dårlig i DX9.

Är det inte nästan motsatt förhållande?

GeForce FX är snabbare i DX8 och marginellt långsammare i DX9 eftersom

1) ATI har extremoptimerat sina kretsar för DX9, vilket gjort dem kassa för diverse andra tillämpningar.

2) GeForce FX 5950 har en helt ny arkitektur som är halvvägs klar för DX10. (Den nya arkitekturen gör också att man ännu inte hunnit maximera prestandan hos drivrutinerna.)

Så ur framtidssynpunkt (DX10) är faktiskt GeForce FX 5950 bättre!

(Källa: Tom's Hardware, har jag för mej.)

(Dessutom kommer ATI aldrig att stödja Fog Tables i DirectX, så t ex grafiken i det nya spelet CMAK kommer aldrig helt till sin rätt med grafikkretsar från ATI.)

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...