Footy Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Hei!Var ute på en kjøretur nå hvor jeg endte opp med å måtte stoppe på samtlige bensinstasjoner. Vindusviskerene foran har bestemt seg for fuske og trenger hjelp for finne ut hva som er galt.Som dere ser på videoen går viskerene bare litt opp. Når jeg setter på raskeste hastighet hakker de oppover som vist i siste del av videoen. For å få de ned etter at de er hakkete må jeg skru viskerene av manuelt, de går da rett ned i utgangsposisjon.Noen tips? dette skjedde da ved omtrent 0 grader, vært vesetnlig kaldere tidligere Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Etter litt googling kan dette virke som et ikke helt ukjent problem på Tiguan og igrunn flere VAG-modeller. Det snakkes endel om treghet i leddene på lenkearmene, samt bryter/føler for åpent panser. Om det er treghet (som blir forverret av frost, null grader kan lage mer is og trøbbel enn lavere temperaturer pga luftfukigheten) så bør det fikses kjapt så ikke motor brennes. Det er en føler som skal registrere motstand i viskersystemet, om den registrerer for mye motstand vil den kutte strømmen.Kan selvsagt være andre feil... Har du prøvd å hjelpe viskerne mens de skal gå? Ikke bruke for mye kraft, men bare hjelpe de litt mens de prøver å gå? Om det hjelper å dytte de så vil jeg tro du har funnet synderen, treghet. Da må det demonteres, rengjøres og smøres. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Her er en liten oppskrift til å fikse trege ledd: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=198712 Lenke til kommentar
Footy Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2017 takk for svar så langt! har ikke fått satt meg skikkelig inn i fikse sine forslag enda, men tenkte jeg kunne komme med en liten oppdatering. Dro bori høgget her til en oppvarmet garasje (+10) og satt der og leste bok i en times tid bare for å utelukke frost. mot slutten prøvde jeg viskerene uten hell, jeg åpnet panseret i håp om å bli smartere.. noe jeg ikke ble.. derimot når jeg prøvde etter ¨ha lukket panseret fungerte de, vel og merke var de noe tregere på raskeste hastighet. På vei hjem kapitulerte de igjen etter å ha kjørt 2 minutter... symptomene er nå de samme... Lenke til kommentar
Footy Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 Da har jeg fått prøvd skikkelig, og ser ut som i mine øyne at det er treghet det er snakk om. ting fungerer tilsynelatende greit når jeg hjelper viskeren. Spørsmål da. Når du sier treghet i leddene, du snakker om leddene i motoren, eller i de mekaniske delene etter motoren. for guiden du linker til fikser de jo motoren, mens jeg forstår det slik at du mener det er de mekaniske leddene etter motoren som er deffekt.. Etter litt googling kan dette virke som et ikke helt ukjent problem på Tiguan og igrunn flere VAG-modeller. Det snakkes endel om treghet i leddene på lenkearmene, samt bryter/føler for åpent panser. Om det er treghet (som blir forverret av frost, null grader kan lage mer is og trøbbel enn lavere temperaturer pga luftfukigheten) så bør det fikses kjapt så ikke motor brennes. Det er en føler som skal registrere motstand i viskersystemet, om den registrerer for mye motstand vil den kutte strømmen.Kan selvsagt være andre feil... Har du prøvd å hjelpe viskerne mens de skal gå? Ikke bruke for mye kraft, men bare hjelpe de litt mens de prøver å gå? Om det hjelper å dytte de så vil jeg tro du har funnet synderen, treghet. Da må det demonteres, rengjøres og smøres. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Mener leddene i forbindelse med motor, altså alt det du ser i den lenken jeg la ut :-) Lenke til kommentar
Footy Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 ah... jeg som leste feilfinner ikke nytt led hos mekonomen, får ringe møller i morgen Lenke til kommentar
joka Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 de leddene (spindler) selges ikke som løs del... du må nok kjøpe hele visker-mekanismen... eller demontere og smøre... og som fikse sier så er det ganske vanlig problem på vag,, på min vw smører jeg mekanismen 1 gang I året. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 10. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2017 Da har jeg kjøpt.. Men kan jo prøve å smøre først, og er returnere. Hva smører du med? Lenke til kommentar
joka Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 jeg demonterer spindlene, rengjør og setter de inn med hjullagerfett. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Oppdatering: skiftet og alt fungerer perfekt! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå