Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Ser at mange snakker om at man må kjøpe en telefon som støtter frekvensen 2600 dersom man skal ha god 4G dekning i Norge. Men hva om jeg kjøper en som støtter 800 og 1800 frekvensene? Vil jeg da være godt dekket? Ifølge finnsenderen.no finnes det ikke noe 2600 antenne her ute i bygda hvor jeg bor, men 800 og 1800 er representer av både Telia og Telenor. Hva er egentlig forskjellen? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 2600 brukes i byer/tettbygde strøk pga høy kapasitet. men har lav rekkevidde. 1800 brukes utfor byer, har middels rekkevidde og kapasitet. 800Mhz brukes i hytteområder/på landet pga lang rekkevidde, men har lav kapasistet, dvs lav hastighet om mange er tilkoblet masten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Takk for svar- Men jeg har en telefon som skal støtte UMTS/3G på frekvensen 2100. Jeg har en slik antenne her i nærheten, men får ikke 3G på den uansett. Hva kan det komme av? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Det kan jeg ikke svare på - sjekk innstillinger på telefonen, evt hør med nettselskapet ditt. Jeg har også en 3g antenne i nærheten når jeg er på fjellet, og signalkvaliteten er ofte så dårlig at den faller ned til "edge" likevel pga avstand. Normalt sett viser den H+ når den er tilkoblet 3g senderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå