Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppkoblingsfeil med tcp/ip

Anbefalte innlegg

Jeg var på nettet tidligere idag, slo av pc'n for en liten stund, slo den på igjen,

og nå får jeg ikke "opprettet forbindelse!"

Får error 1019, noe sånt som; får ikke registrert arbeidsstasjonen, ellerno'..

Hva har skjedd, og hvordan får jeg retta på dette???

Endret av Beetlebum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, måtte bare tilbake på den forrige pc'n igjen og få bedre innsikt selv.. :) Melding er som følger:

Quote:

Feil under oppkobling til Online ADSL

Kontrollerer tilkoblinger med nettverksprotokoll...

TCP/IP CP rapporterte feil 1019: Systemet kunne ikke tildele nødvendig plass i en registerlogg.

:EndQuote

Og jeg har IKKE for liten plass til å få lagd en stupid liten LOGG!

Endret av Beetlebum
Lenke til kommentar
Jeg går ut i fra at du bruker ikke noen router men har pc'en koblet til adsl-modemet og bruker tilkoblingsprogramvaren fra telenor?

Har pc'n i ADSL-modemet ja, men bare XP sin ordinære bredbånd-oppkoblings-sak, trenger ikke mer enn det. Alt fungerte helt til ista, etter en liten restart uten å ha endra på noe som helst.. Ikke noe feil med linja heller, den sitter jeg og skriver på i dette øyeblikk fra maskin nr.2 i huset, bare bytter om på nettverkskablene.

Endret av Beetlebum
Lenke til kommentar

Og det som hadde skjedd er ikke lett å forklare.. Plotselighotselig hadde windows corrupta masse systemfiler, og jeg måtte kjøre chkdsk /f i dos fra installasjonscd'n.. Men SÅ, etter endel chkdsk'er med reparasjonsinstilling fikset ting seg, og alt var tilbake til normalt.. :woot:

Endret av Beetlebum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...