Fridaelise89 Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 - Snu dere bort. Tenk på noe annet. Tenk på alt dere kan kjøpe. Tenk på bilen din. Alt det som står i annonsene. Lekre saker. Ikke stå der og se hitover hele tiden. Snu dere. Tenk på noe annet, har vi sagt. Ja, men snu dere da. Se i butikkvinduene. Svære greier. Siste nytt i alle bransjer. Selskinnskåper. Er ikke det noe? Ny dress. Det er våren snart. Tenk på supre jenter. Tenk på hu-hej. Næmmen så snu dere da. Vi har ikke bedt om vitner her. Gå på kino i kveld eller innom en kirke, hvis du er sånn. Vær med i salmesangen, vær som de andre, for helvete. Nei, hør nå. For siste gang. Se ikke hitover. Og tenk på noe annet. Nå har vi sagt det - vi skal ikke ha noen tilskuere her. Kjøp deg en tjukk avis eller et ukeblad. Se på alle farvebildene, og husk at dette er siste advarsel. - Sånn ja. Det er fint. Og så snakker vi om noe annet da. NEI, for svingende. Bli stående. Ellers skyter vi. NOEN SOM SKJØNNER DIKTET? Jeg trenger bare å forstå, det er det eneste. Tusen takk om du svarer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Det finnes allerede en tråd hvor noen har spurt om dette diktet av Rolf Jakobsen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1655696 Lenke til kommentar
Fridaelise89 Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2017 (endret) Jeg vet, jeg leste gjennom. Men det har ikke gitt ordentlig svar på hva diktet handler om. Endret 8. januar 2017 av Fridaelise89 Lenke til kommentar
Fridaelise89 Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2017 I tillegg så har jeg fått en oppgave hvor de spør om "dere" har noe fellesnevner til alt de blir oppfordret til å gjøre. Jeg skjønte ikke helt, fordi jeg ikke skjønner hva diktet handler om Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Det er noen som spekulerer i om de som roper kan være soldater, som vil skjule de krigsforbrytelsene de holder på med. Iallfall er det noe de ikke ønsker vitner til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå