tss141 Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Hei. Jeg har en Ford Focus 2000 modell 1.6L Når jeg kjører, så kan plutselig speedometeret falle ned til 0. Når dette skjer, så kan bilen humpe/fuske noen ganger. Det føles nesten ut som noen bomgirer veldig. Denne humpingen/fuskingen varer i 5 sekunder før den går normalt igjen. Og etter noen sekunder så virker speedometeret igjen. Det har vært som dette i noen månder, og det skjer maks 1 gang per kjøretur. Noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Det kan være mange ting, det kan jo virke som en dårlig elektrisk forbindelse som kutter tenninga. Når tenninga kuttes fusker/stanser (går fremdeles rundt da) motoren og tenningssignalet som styrer turtelleren forsvinner. Det kan være så enkelt som en ødelagt tenningsbryter, men det kan også være ledningsbrudd, oksiderte kontakter og reléer osv. Dette kan være vanskelig å finne ut av, jeg ville begynt med å riste og vri litt på nøkkelen når dette skjer og sett om det ga noen effekt. 1 Lenke til kommentar
tss141 Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2017 Det kan være mange ting, det kan jo virke som en dårlig elektrisk forbindelse som kutter tenninga. Når tenninga kuttes fusker/stanser (går fremdeles rundt da) motoren og tenningssignalet som styrer turtelleren forsvinner. Det kan være så enkelt som en ødelagt tenningsbryter, men det kan også være ledningsbrudd, oksiderte kontakter og reléer osv. Dette kan være vanskelig å finne ut av, jeg ville begynt med å riste og vri litt på nøkkelen når dette skjer og sett om det ga noen effekt. Turtelleren funker, kun speedometeret som går ned Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Kan være samme problem likevel. Vanskelig å finne ut av slike periodiske problemer. Lenke til kommentar
tss141 Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 Har fremdeles samme problem, bare problemet kan vare over lengre kjøreturer. Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Tror muligens du får bedre svar på et verksted, men har du sjekket bilens computer? Les av evt. feilkoder der Kanskje det kan kaste lys over problemet. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) Helt vanlig feil på Ford Focus, hadde det på min. Det er hastighetsføleren på girkassa som er dårlig og må byttes. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1106505&hl= Endret 11. desember 2017 av phnx85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå