Dubious Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hvis asfalteringen din fører til oversvømmelse skal du stille med noen veldig gode vitner på din side hvis du skal overbevise domstolen om enten: 1) Oversvømmelse av garasjen er "fagmessig godt håndverk", eller 2) Kunden instruerte deg om å oversvømme garasjen hans mot ditt klare fagmessige råd. Holder en knapp på punkt 2 i denne saken Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Mmm. Ikke en vinnerprosedyre, det der, gitt overbevisningstemaet. 2 Lenke til kommentar
skripis Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hallo, juridisk ekspertise: Er det inngått avtale om asfaltering eller opparbeidelse av grunn med asfaltering? De aller fleste asfaltentreprenører har som standardklausul i sin kontrakt at de ikke svarer for feil ved avretting dersom de ikke har gjort dette. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Siden kontrakten etter det opplyste er muntlig er det tvilsomt om en slik klausul kan gjøres gjeldende (til en viss grad kan man inkorporere standardavtaler i muntlige avtaler, men det er et uprøvd spørsmål). Klausulen vil heller ikke virke frigjørende for forsettlige eller grovt uaktsomme feil (man kan bare avtale ansvarsfrihet for uaktsomme feil). Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Moderatormelding Offtopic flyttet til egen tråd. Tilbakemeldinger på moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Cayana Skrevet 13. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2017 Ja, da var det meg igjen. De har vært her og ordnet opp nå. Plutselig og uten forvarsel, de har også løst dreneringsproblemet på dyrest mulig måte. Uansett, de prøver å ta seg betalt ned til minste sandkorn, noe jeg er uenig i. Sjefen der skulle se på saken og kontakte meg, men jeg har i stedet fått purring/inkassovarsel i posten. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Bestride kravet er første bud. Kan være en ide å hyre inn noen fagfolk for å få dokumentasjon på at de ikke har løst det på best mulig måte. Sikkert lurt å ta kontakt med forbrukerrådet. 1 Lenke til kommentar
Cayana Skrevet 13. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2017 Jeg har sendt en mail til fakturaavd deres. Teller det som at kravet er bestridt? Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet, men de mente dette var noe jeg må ta direkte med firmaet som sendte regningen. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Jeg har sendt en mail til fakturaavd deres. Teller det som at kravet er bestridt? Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet, men de mente dette var noe jeg må ta direkte med firmaet som sendte regningen. Det spørs hva du skrev. Hvis du skrev noe i nærheten av "jeg mener at dere ikke har rett til å kreve disse pengene av meg", og du er sikker på at de har fått eposten så vil jeg mene at kravet er bestridt. 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Send de en ny epost hvor du opplyser om faktura og at du bestrider denne, og hvorfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå