edge Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Heisann, Har just gått til anskaffelse av nytt kabinett, men synes de medfølgende viftene lager litt ståk. Lurer på om noen vet om de evt kan kjøres litt roligere om jeg kobler de gjennom hovedkortet(må da få tak i en splitter), eller om det er greiest å få tak i nye? Er snakk om Mastercase 5 Pro, usikker hva slags vifter som er i utgangspunktet og. Pdd er de koblet direkte på PSU, noe som resulterer i at de blåser godt. På forhånd takk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Så lenge de er 3 eller 4-pins så vil du ofte kunne regulere de hvis du setter de på HK. Hvis ikke har Noctua gode vifter og ofte følger det med motsand man kan koble i mellom for å få ned hastigheten. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 (endret) Styr dem på HK hvis du kan dette. Det finner du fort ut av i hovedkortets manual. Alternativt kan du kjøpe en 5,25" manuell viftekontroller (f.eks Lamptron) eller en intern softwarebasert kontroller, f.eks NZXT Grid+ V2. Endret 7. januar 2017 av Kyrre S. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Jeg kjører kun Noctua og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 De koster litt men varer så lenge at du kan ta de med deg til neste PC uten problemer. Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2017 Gira på å teste med å kjøre de fra hovedkortet før jeg går til anskaffelse av vifter til 750 spenn i hvert fall Noen som vet om jeg kan bruke en typ Y-splitter til å koble begge frontviftene på en port på hovedkortet? Lenke til kommentar
Bobjolle Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Bruke splitter funker helt fint det. Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2017 På viftene så står det blankt 12V, 1200rpm. Er det da lite å gjøre med de ift å kontrollere de? Ser digital impuls her i Trondheim har noctua inne på lager, så blir fort kort vei dit... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 (endret) Det betyr bare at de har 1200rpm ved 12V. Du kan redusere spenningen og du får da lavere turtall. Regulerer du de for langt ned vil de stoppe opp. Endret 8. januar 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå