Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har installert ryggekamera på bilen. Nesten alt fungerer som det skal og jeg har koblet riktig så kamera får strøm fra ryggelyset og det vil da aktiveres på pioneer bt2400 spilleren min. Problemet mitt er når jeg slår bilen på, og motoren går. Da er det så mye støy at bilde hopper litt og hakker. Det er nesten ubrukelig, og jeg tenkte å fikse dette med å filtrere DC strømmen med et LC filter. Men det jeg hadde liggende demper ikke støyen nok. 

 

Så er det noen som vet ca hva slags komponenter jeg burde bruke for å få ned støyen? Jeg vet ikke konkret hvilke inductors eller capacitors jeg trenger. Jeg har ikke løsningen, så derfor jeg spør om noen vet hva jeg kan bruke?

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det skal jeg prøve. Jeg må vel egentlig ha strøm fra ryggelyset, for jeg ønsker ikke at det skal stå på hele tiden med bare når jeg setter bilen i revers. Hva mener du med skikkelig jord? Jeg har kobla ryggeøysets jord til kamera og alt har felles jord til ryggelyset. Jeg har også prøvd å separere video jord men det var ingen forskjell. Det var jo nesten ubrukelig bilde før jeg satt på en lite filter, men etter jeg satt på et lite filter så får jeg ihvertfall bilde. Ryggekamera er fra Kina, så kan være at av video kabelen ikke er skjermet, men bilde er jo bra når ikke motoren går. Har du noen gode tips med jord feilsøking? Jeg har god forståelse for det elektriske, men jeg vet ikke hvordan jeg skal koble jord annerledes enn å ha alt til samme felles jord som går fra baklysene.

Endret av petter268
Lenke til kommentar

Du bør ha jord så direkte til chassis som mulig. Jo mer ledning jordinga går gjennom jo mer støy blir plukket opp. Driftsspenninga bør du også ha fra en mer solid tilførsel enn ryggelyset. Lysa bruker tynne ledninger med masse speningsfall (betyr mer støy).

 

Selvfølgelig kan det være dårlig bildekabel også. Er det et billig ebay-kamera så tipper jeg det er vanlig enkeltskjermet coax-kabel. Til nød greit for inne-elektronikk men ikke bra nok i en bil.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...