hei14 Skrevet 7. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2017 hei jeg prøer å lage en teler krests med 5 flip-flop som teler til 29 eller 31 den starter fint men så skjer det noe som gjør at den bare gjør det same hele tiden, som jeg ikke skøner hva løsnigen er? Draft12 A.zip Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2017 Har ikke programvaren som trengs for å lese ASC filer, få heller lastet opp et bilde av kretsen (skjermkopi av programmet) så er det kanskje mulig å yte litt ekstern hjemmehjelp Lenke til kommentar
hei14 Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2017 her er en pdf fil draft 12.pdf Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2017 Har en liten misstanke om at reset ikke fungerer ordentlig. At RC for bl.a. C1/R8 ikke gir nok tid til at C2 og C3 lader seg helt ut. Eventuelt at du får en uønsket bivirkning ved at restspenninga i C2 og C3 gjenspeiler noe av spenninga FØR reset og at vippa dermed faktisk husker statusen FØR reset. Som sagt er dette noe jeg tror, og ikke har ulighet for å sjekke. Lenke til kommentar
hei14 Skrevet 8. januar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2017 Har en liten misstanke om at reset ikke fungerer ordentlig. At RC for bl.a. C1/R8 ikke gir nok tid til at C2 og C3 lader seg helt ut. Eventuelt at du får en uønsket bivirkning ved at restspenninga i C2 og C3 gjenspeiler noe av spenninga FØR reset og at vippa dermed faktisk husker statusen FØR reset. Som sagt er dette noe jeg tror, og ikke har ulighet for å sjekke. jeg fant ut etter å ha prøvd mange for selige løsninger så fant jeg ut hvis 31 var høy så kunne jeg reset både teler 1 og 2 samtid. jeg har også reydet bor alle komboneten jeg ikke trenger draft 12 løsnid.pdf Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. januar 2017 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2017 Har du fått kretsen din til å virke i simulering? Om du skal bygge kretsen fysisk så foreslår jeg at du endrer R4, R19, etc (du ser mønsteret) til 47kohm. Da skulle du være godt innafor feilmarginen som kondensatorene reprensenterer. Du bør likevel kjøre simulering før du bygger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå