Gå til innhold

40.000 på sommerskole i London, galskap?

Anbefalte innlegg

2.1 gjøres om til "B" i Norge, og du er jo godt over et rent B snitt - så det skal holde for å søke. Hvis du skriver et godt personal statement, og får en fin score på GMAT så er det fint mulig du kan komme inn, jeg planlegger å søke dit selv i år. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2.1 gjøres om til "B" i Norge, og du er jo godt over et rent B snitt - så det skal holde for å søke. Hvis du skriver et godt personal statement, og får en fin score på GMAT så er det fint mulig du kan komme inn, jeg planlegger å søke dit selv i år. 

Hvilken linje skal du søke og hvordan er profilen din? Accouting and finance skal det tydeligvis ikke være så altfor vanskelig å komme inn på, men Msc in finance er tydeligvis umulig med mindre du er ultra competitive.

Lenke til kommentar

Jeg har gått et semester på Harvard (undergraduate) og dette har åpnet mange dører for meg, selv om det i utgangspunktet bare var ett fag jeg ville ta og resten var fyllmasse for å få nok studiepoeng til visum.

Jeg vil tro alle typer eliteskoleerfaring vil telle positivt i en prosess der man siler CV'er. Kjenner folk som har foretatt forhåndssiling av CV-er i et av de mest populære internshipene i Norge og da telte denne type erfaring positivt. Det var et par andre skandinaver som gjorde det samme som meg og de fikk bra jobber relativt lett i etterkant (de tok ekstrafag etter master).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok sommerskole på LSE, og syntes det var en super opplevelse. Selv er jeg samfunnsøkonom, men det var flott å fylle på med litt finans også. Jeg tok imidlertid all annen utdanning i Norge, og sånn sett var dette en enkel måte å presse inn bittelitt utenlandserfaring. I tillegg har hadde jeg lite studielån fra før, så 40k er jo ikke så mye i den store sammenhengen. 

Dersom du skal ta master i finans senere, ser jeg ikke helt poenget, med mindre du bare vil ha enda en ting å slenge inn på CV-en. Jeg tror ikke sommerskole alene kommer til å gjøre det store utslaget i en intervjuprosess, men sett i sammenheng med annet engasjement også, kan det bare telle positivt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at det kan hende du kan få brukt sommerfaget ditt inn i din videre utdanning. 

Du må jo bare spørre deg selv om det er noe annet som er viktigere for deg å bruke penger på enn å ta fag. Eventuelt om det er viktigere for deg å spare de pengene. Eneste måten å finne ut om det er verdt det på. Det trenger jo ikke være veldig fornuftig eller noenting om du har veldig lyst til å gjøre det. Mange bruker mer enn 40 000 på en hobby. Om du skal vurdere dette som kost/nytte så må du tenke på tiden du bruker på å jobbe for å tjene 40 000, og om du kunne brukt denne tiden på å få bedre karakterer eller lignende. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gratulerer! Jeg er misunnelig, dette blir nok skikkelig bra :) håper du tar deg tid til å fortelle om hvordan det var når den tid kommer. Jeg skal love at du ikke kommer til å angre på at du brukte penger på det - når du først begynner å jobbe så er de 40 000 du brukte for noen år siden ingenting.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei igjen! Nå har det seg slik at jeg har fått muligheten til å studere hele neste år på LSE gjennom deres General Course. Det er et study-abroad program for utenlandske studenter som vil studere ett år på LSE. Man blir rett og slett tatt opp som en bachelor student og kan velge fritt hvilke kurs på bachelor nivå man vil ta. Alt fra matte, økonomi til språk og quantitative finance. Frister helt sykt å ta den muligheten, men er litt usikker pga kostnadene. Samtidig tror jeg ett år på LSE vil se bra ut på CV, samtidig som det sikkert vil være positivt når jeg skal søke master. Søkte for morro skyld, men hadde egentlig ikke trodd jeg skulle komme inn. 

Lenke til kommentar

Det er utrolig mange vakre kvinner i London. Til og med en middels attraktiv person som meg kan bli sammen med en skikkelig honey. Dømt ut i fra avatarbildet ditt, så kan du klare deg ganske bra der borte. 

En skjønnhet per gatehjørne. Det er en epidemi av vakre kvinner! 

Lenke til kommentar

Hei igjen! Nå har det seg slik at jeg har fått muligheten til å studere hele neste år på LSE gjennom deres General Course. Det er et study-abroad program for utenlandske studenter som vil studere ett år på LSE. Man blir rett og slett tatt opp som en bachelor student og kan velge fritt hvilke kurs på bachelor nivå man vil ta. Alt fra matte, økonomi til språk og quantitative finance. Frister helt sykt å ta den muligheten, men er litt usikker pga kostnadene. Samtidig tror jeg ett år på LSE vil se bra ut på CV, samtidig som det sikkert vil være positivt når jeg skal søke master. Søkte for morro skyld, men hadde egentlig ikke trodd jeg skulle komme inn. 

Før du tar avgjørelsen - jeg kan garantere deg at du kommer til å angre om 3-5-10-20-40 år om du ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Takk for svar, det er nettopp dette jeg er redd for. Angrer fortsatt på at jeg ikke dro på utveksling forrige semester. Dersom jeg går for dette, hvordan kan jeg vinkle dette når jeg søker master og jobb? De vil jo lurer på hvorfor jeg ikke gikk redd på master.  

Lenke til kommentar

Takk for svar, det er nettopp dette jeg er redd for. Angrer fortsatt på at jeg ikke dro på utveksling forrige semester. Dersom jeg går for dette, hvordan kan jeg vinkle dette når jeg søker master og jobb? De vil jo lurer på hvorfor jeg ikke gikk redd på master.  

Du fikk muligheten til å gå på en av verdens beste økonomi-skoler. Tror ikke du skal være bekymret for at det skal være noe negativt.

Du hadde lyst på nye impulser, sjekket om studiet hadde høyere nivå enn i Norge og fikk sett om du holdt nivået (gå ut med bra karakterer, så kan du bekrefte at du holdt nivået).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...