Gå til innhold

den ultimate spillopplevelsen?...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte egentlig på hva som skal til for og få den ultimate lyd opplevelsen under spilling? jeg sitter idag med Abit NF7-S 2.0 med innebygget lydkort, i tilleg har jeg KOSS UR-20 hodetelefoner. Lyden er jo egentlig helt grei, men jeg lurer på hva som skal til for og gjøre lyden ultimal iomed at jeg kjører headsettet direkte på hovedkortet, og ikke gjennom høytalere.

Hjelper det egentlig meg og kjøpe dyrere lydkort? trenger jeg bedre headset og lydkort? eller hva skal egentlig til?

Jeg vurderer og ønske meg et Creative SB Audigy 2 ZS til Jul, etter og ha lest hjemme pc testen der den fikk terningkast 6, og det koster ikke mere en under høvding lappen.

Vil det gjøre Counter-strike opplevelsen bedre med dette kortet?

Mvh Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger:

- 5.1 lyd

- Høy framerate, pen grafikk

- Et konge spill, f.eks Call of Duty

vips, ultimat spillopplevelse.

da jeg skrev ultimat spilleopplevelse, tenkte jeg egentlig kun på lydkvaliteten, og ikke grafikk, for det har jeg nok av ;)

Men ut ifra det du skrev, så betyr det at et Creative Audigy 2 med 7 kanals lyd, vil være bra nok i en del år fremover? :)

Petter

Lenke til kommentar
Du trenger:

- 5.1 lyd

da jeg skrev ultimat spilleopplevelse, tenkte jeg egentlig kun på lydkvaliteten, og ikke grafikk, for det har jeg nok av ;)

Men ut ifra det du skrev, så betyr det at et Creative Audigy 2 med 7 kanals lyd, vil være bra nok i en del år fremover? :)

Petter

vil jeg merke forskjell uten og kjøpe nye hodetelefoner i tilleg?

Lenke til kommentar
Du trenger:

- 5.1 lyd

Petter

Feil.

- Man trenger 7.1 THX sertifisert system.

- Need for Speed: Underground

- Og noe som er ala mitt system eller bedre for å få alt flytende i 1280x1024 med alt på max!

DET er den ultimate spilleopplevelse:)

Lenke til kommentar

Liten digresjon, jeg har ikke noe superbra lyd, men det spillet der rocker virkelig grafisk, glir finfint her (ok da, et og annet fps-fall er det) med (nesten) alt på maks i 1280x1024, og det med en relativt "middels prosessor" (XP 2200) og et 9500Pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...