Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ikke forvent at en kvinne kaster seg over deg eller lyser opp som en sol første gang hun ser deg.

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

En episode på lesesalen i går og senere en annen på treningssenteret fikk meg til å reflektere over det første møtet mellom mann og kvinne. Jeg minnes også mitt første møte med kjæresten min som så nesten sur og irritert ut der hun sto, før jeg tok kontakt allikevel.

Jeg mistenker nemlig at mange menn, i hvert fall de med lite positiv erfaring hos det motsatte kjønn, har urealistiske forventninger til dette første møtet og ikke engang tør å prøve seg på en jente om hun ikke har sendt ut noen signaler om at hun elsker han på forhånd.

Min erfaring er at kvinner ofte vil gi deg motstand og i hvert fall ikke servere seg selv på sølvfat. Dette av ulike årsaker (spør om du lurer). I den grad de sender ut signaler vil disse ofte kunne være subtile og kanskje ikke slik du skulle tro. Bare tenk selv hvordan du oppfører deg rundt en jente du liker og rundt en du ikke liker. Kanskje er du avslappet og flørtende med en jente du ikke liker, mens du blir nervøs, usikker og innesluttet når du er nær hun du liker? Livredd for å tabbe deg ut?

En annen ting er også det at tiltrekning er ikke alltid en lineær prosess og det kan ta tid. Faktisk er det ikke usannsynlig at en jente ikke engang vet at du eksisterer før du tar kontakt med henne. Og kanskje ser hun i hvert fall ikke på deg på den måten før du møter opp som en mann og viser henne at du synes hun er sexy og har lyst å se henne naken.

Jenter er nemlig mindre visuelle enn menn og ofte vil oppførselen din i møte med henne være mer viktig enn nøyaktig hvordan du ser ut (gitt at du i det minste ser gjennomsnittlig ut).

Budskapet i denne tråden er altså: Ikke vent forgjeves på grønt lys før du tar kontakt. Det du tror er en avvisning kan like gjerne være forkledd interesse eller nervøsitet. Når DU ser en jente du liker, så 'go for it'! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Som en liten apropos til jenter som leser, kan jeg legge til at dette sannsynligvis også stemmer til en viss grad for menn, særlig dette med at tiltrekning ikke alltid er en lineær prosess.

Begge gangene jeg har vært skikkelig forelsket så er det nemlig noe som kom snikende. Min siste store forelskelse og som virkelig slo meg ut synes jeg alltid var forholdsvis søt, men det tok uker, om ikke måneder før jeg var hodestups. 

Og forresten - er det noen menn som har lignende erfaringer med tanke på det jeg skriver? Eller har dere andre erfaringer? 

Hvis jeg ikke er forelsket iløpet av første minuttene så blir jeg ikke forelsket.

Lenke til kommentar

Begge gangene jeg har vært skikkelig forelsket så er det nemlig noe som kom snikende. Min siste store forelskelse og som virkelig slo meg ut synes jeg alltid var forholdsvis søt, men det tok uker, om ikke måneder før jeg var hodestups. 

Hvis jeg ikke er forelsket iløpet av første minuttene så blir jeg ikke forelsket.

Tok ca. 3 uker før jeg kjente jeg var forelsket etter flere dates med eksen. 

Når det kommer til dette med signaler. Personlig smiler jeg sjeldent der jeg går å trasker i min egen verden, enten det er i butikken eller gaten. Ikke før jeg kommer i kontakt med et vedkommende kommer smilet. Det samme gjelder ved øyekontakt. Jeg går stort sett å tenker på mitt og reagerer ikke "tidsnok" til å få smilet frem. De jeg da går forbi kan gjerne tenke "han er ikke interessert i å snakke" / "han så sur og sinna ut. Huffamej". Jeg tviler sterkt på at jeg er alene om å vandre litt i mine egne tanker mens jeg vandrer blandt andre mennesker. Så logisk sett gir det mening. 

Jeg trodde forøvrig min eks hatet meg første gang vi møttes. Ikke noe øyekontakt, smil, korte svar/setninger, sinna blikk... Viste seg at hun bare var veldig sjenert og usikker, og en helt annen sjarmerende jente gjemte seg bak et "bitchface".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

For den rette autist, kan dette være en oppskrift på voldtekt 

Da legger jeg herved inn en advarsel om at dette ikke gjelder om du er autist. :) 

Forøvrig snakker jeg om kontakten innledningsvis. Primært før man tar kontakt, men også i kort tid etter. Jeg sier ikke at en jente som ignorerer tekstmeldingene dine og sier du aldri mer skal ringe henne egentlig er forelsket i deg.

Så sant du ikke er i puberteten har jeg problemer med å forstå hvordan du kan bli forelsket i noen i løpet av de første minuttene. :) 

Betatt? Så klart. Sterkt tiltrukket? Of course.

Jeg mener det må litt mer til enn noen minutter før man blir forelsket i noen. I hvert fall slik jeg ser på det å være forelsket.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Da legger jeg herved inn en advarsel om at dette ikke gjelder om du er autist. :)

Forøvrig snakker jeg om kontakten innledningsvis. Primært før man tar kontakt, men også i kort tid etter. Jeg sier ikke at en jente som ignorerer tekstmeldingene dine og sier du aldri mer skal ringe henne egentlig er forelsket i deg.

Så sant du ikke er i puberteten har jeg problemer med å forstå hvordan du kan bli forelsket i noen i løpet av de første minuttene. :)

Betatt? Så klart. Sterkt tiltrukket? Of course.

Jeg mener det må litt mer til enn noen minutter før man blir forelsket i noen. I hvert fall slik jeg ser på det å være forelsket.

Forelsket skjer fort, hvis det skjer. Å elske derimot, det er en helt annen bakke å klyve.

Lenke til kommentar

Som kvinne så tenker jeg st det er helt vanlig for meg å ikke tenke på at en mann skal like meg der jeg ferdes. Jeg er, besten uansett sted, relativt alvorlig. Forventer ikke å bli sjekket opp noe sted og tenker ikke så mye over at jeg skal velke interesse hos det andre kjønn noe sted. Derfor har jeg kanskje "resting bitch face". Men om noen snakker til meg er jeg blid og hyggelig med mindre jeg ikke er interessert i å snakke. Da er jeg kort og alvorlig.

Anonymous poster hash: 71298...451

Lenke til kommentar

Forelsket skjer fort, hvis det skjer. Å elske derimot, det er en helt annen bakke å klyve.

Kanskje folk bare har ulike definisjoner av hva forelskelse er.

Kanskje du kaller det forelsket når andre kaller det tiltrukket. 

Jeg har aldri blitt forelsket på et par minutter, tiltrukket derimot...

Når jeg er forelsket så tenker jeg kun på personen og ser ingen andre, tenker på hvordan den er bedre enn alle andre, en fremtid sammen os.v.

Det skjer ikke etter et par minutter, man vet jo ikke ut i fra noen minutter om man vil tilbringe livet sammen.

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

Som en liten apropos til jenter som leser, kan jeg legge til at dette sannsynligvis også stemmer til en viss grad for menn, særlig dette med at tiltrekning ikke alltid er en lineær prosess.

Og forresten - er det noen menn som har lignende erfaringer med tanke på det jeg skriver? Eller har dere andre erfaringer?

Noe sier meg at du aldri har vært forelsket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan jo lure på hvem autisten her er når du setter likhetstegn mellom voldtekt og det å snakke med en jente.

ta nå en faens spøk da

for et forum

Lenke til kommentar

Man kan jo lure på hvem autisten her er når du setter likhetstegn mellom voldtekt og det å snakke med en jente.

ta nå en faens spøk da

for et forum

Kan du ikke bare gi faen i å "spøke" AKA trolle så fælt da? Du er jo ute med tåpelige innlegg i flere tråder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Dette var, som jente, interessant å lese :)  hører stadig at de jenter gutter finner tiltrekkende er de som er varme, sprudlende og omsorgsfulle, så en skulle tro at når en da satte opp bitchface så forsvant all interesse fra deres side.

Anonymous poster hash: 40463...e07

Jo, det du sier er nok i stor grad riktig. Og det er nok i hvert fall riktig at om du setter opp et 'bitchface', så skremmer du i hvert fall de mest sjenerte guttene fra å tørre å ta kontakt.

Men budskapet mitt er nettopp det at ting ikke er alltid som de synes og at menn derfor ikke skal overanalyse nettopp signaler og lignende. Kanskje er jenta du er interessert i reservert, sjenert eller rett og slett i sin egen verden og har ikke engang registrert at du eksisterer.

Kjæresten min er en av de mest sprudlende jeg vet om og hun stråler som en sol hver gang vi møtes. Herlig! Men før jeg tok kontakt med henne og i det vi møttes (hun så rimelig skremt ut) var hun veldig alvorlig og seriøs. Alt på første offisielle møte viste hun imidlertid en helt annen side av seg selv og ble bare mer og mer avslappet.

Siden jeg laget denne tråden har jeg kommet på en annen jente jeg ble kjent med på lesesalen for litt tilbake. Noen jenter svarer på mine fremstøt med samme mynt, mens andre jenter gir meg null tilbake. Hun her var den sistnevnte. Etter å ha lest sammen på samme lesesal flere ganger per uke i snart to år, synes jeg hun i det minste kunne smile tilbake til meg. 

Etter hvert gjorde hun dette, om enn veldig forsiktig. Jeg sa hei til henne en gang eller to i gangen, men det ble veldig svakt gjengjeldt og null smil. Konklusjon: Hun hater meg og jeg burde la henne være i fred.

Men jeg er en nysgjerrig jævel og gir ikke opp så lett. Synes det kan være morsomt når en jente gir meg litt motstand. Hun var nok uansett uaktuell for et forhold da jeg liker jenter med litt mer utstråling enn som så og hun var nok definitivt ikke interessert, men jeg hadde lyst å finne ut litt mer. 

Så, en dag stoppet jeg henne i det vi møttes på et hjørne i gangen på universitet med noe som: "Hei! Jeg har lagt merke til deg på lesesalen. Du er en av de ivrigste her, tror jeg."

Hun lyste opp som en sol og var en totalt annerledes jente. For en transformasjon. Sprudlet og fortalte entusiastisk om det hun skrev om. Spurte meg om ting og hva jeg gjorde på. Fant ut at vi hadde felles venner. Og så videre. Helt utrolig egentlig.

Vi ble aldri bedre kjent og hun har sluttet nå, men jeg så henne igjen noen få ganger senere på avstand og hun var fortsatt is. Tipper hun kanskje egentlig bare er sjenert eller er slik fordi hun ikke ønsker for mye kontakt.

Uansett en god lærepenge. :)

Som kvinne så tenker jeg st det er helt vanlig for meg å ikke tenke på at en mann skal like meg der jeg ferdes. Jeg er, besten uansett sted, relativt alvorlig. Forventer ikke å bli sjekket opp noe sted og tenker ikke så mye over at jeg skal velke interesse hos det andre kjønn noe sted. Derfor har jeg kanskje "resting bitch face". Men om noen snakker til meg er jeg blid og hyggelig med mindre jeg ikke er interessert i å snakke. Da er jeg kort og alvorlig.

Anonymous poster hash: 71298...451

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

ta nå en faens spøk da

for et forum

Kan du ikke bare gi faen i å "spøke" AKA trolle så fælt da? Du er jo ute med tåpelige innlegg i flere tråder.

jeg troller ikke, kan du slutte med person angrep? 

admins??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...