Dredog Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg tenkte jeg skulle lage en liten slik ftp-server på pc'n min, la kompiser laste ned ting fra min pc. Hva slags prog skal jeg bruke, et som er enkelt, jeg har ikke så veldig peil på hvordan jeg setter opp noe slikt... Noen som har peil...? Takk for hjelpen. = Dredog = Lenke til kommentar
mandela Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 opensource eksempel: http://prdownloads.sourceforge.net/filezil..._8.exe?download Lenke til kommentar
lceger Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Det kommer jo litt an på hvor mye du kan om slike servere, men skal du ha noe som er lett å sette opp, vil jeg anbefale Serv-U Vil du han noe litt mer avansert er ioFTPD ett godt valg Lenke til kommentar
lodestar Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg syntes Bulletproof er ganske så enkelt og bruke. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 jeg har ingen nye, men anbefaler deg å sjekke ut de som er nevnt til nå Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Som andre har sagt, men ikke beskrevet, last ned en hvilken som helst ftp-server. F.eks. serv-u eller TitanFTP. Den har jeg satt opp flere ganger. 4-5 klikk, så har du en server. Når du kjører den første gangen får du en kjempegrei "wizard" som leder deg gjennom prosessen med å lage servern. Så klikker du på "users", og det meste er selvforklarende. Man lager en ny bruker, gir ham et passord, så kan skallen logge inn på maskinen din ved å bruke DIN Ip-adresse, og brukernavn/passord du har laga til han i servern. Du velger hvilke skuffer han skal ha tilgang til, om han skal kunne lese og skrive (laste opp, slette filer), eller bare lese fra skuffa. Han slipper ikke inn på hele HD'n med mindre du vil dele hele HD'n. IP-adressen finner du ved å gå på startmenyen/run... og skrive cmd i ruta som kommer opp skriver du ipconfig Du må skrive inn denne når du setter opp serveren din uansett. Hvertfall hvis du bruker XP..i win2k tror jeg kommandoen er winipcfg (ikke sikker) Er ikke værre. Hvem som helst kan gjøre det, gjort på noen få klikk. Eller du kan bruke "leet-linux-uber-hax0r" servere og bruke evigheter på å sette opp tekstbaserte configfiler. Som gjør AKKURAT samme tingen som en win-basert server gjør anyways. Endret 30. november 2003 av Bitex Lenke til kommentar
maedox Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Vil anbefale www.whatismyip.com hvis du ikke vet hva ip-adressen er. ipconfig gir deg bare ip-en internt på nettverket. (I tilfelle NAT firewall). Lenke til kommentar
lceger Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hvertfall hvis du bruker XP..i win2k tror jeg kommandoen er winipcfg (ikke sikker) Kommandoen er ipconfig på både 2000 og XP winipcfg er på win 98 / me Lenke til kommentar
Dredog Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Takker for alle svar, og takk for hjelpen. Har fått det slik delvis til nå.. = Dredog = Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hvorfor ikke DC++ og YHub? Er ganske enkelt å sette opp Kanskje noe å teste senere Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hvorfor ikke DC++ og YHub? Er ganske enkelt å sette opp Kanskje noe å teste senere Den er ganske bra, bortsett fra at du setter in oDC++ i stedet for DC++ Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 og, hvis du har lyst til å lære deg litt i tillegg, kan du legge inn linux og bruke glftpd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå