OHJohansen Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Og da får du til og med lydanlegg til prisen – og et bilde på 100 tommer.SNIKTITT: Hva med en «laser-TV» til 130 000 kroner? Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Det går sakte med oppnåelige 4K prosjektorer.... 1 Lenke til kommentar
Roger K Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 $13 000 = 111438,75 NOK Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 $13 000 = 111438,75 NOK For det norskemarkedet må prisen ganges med 10, ofte litt mer. Se bare på den nye i7 7700K koster 350 dollars, som direkte oversatt er ca 3000kr selges for ca 4000kr i Norge. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Hvor jevn er egentlig maks lysstyrke i bildet? Jeg kan ikke akkurat se for meg at et øvre hjørne som er ca 3,5 ganger lengre unna projektoren enn nedre midten skal ha samme maksimale lysstyrke.. Siden lysstyrken normalt avtar med kvadratet av avstanden så burde man kunne forvente rundt 12 ganger høyere lysstyrke nærmest projektoren enn lengst unna. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 (endret) Hvor jevn er egentlig maks lysstyrke i bildet? Jeg kan ikke akkurat se for meg at et øvre hjørne som er ca 3,5 ganger lengre unna projektoren enn nedre midten skal ha samme maksimale lysstyrke.. Siden lysstyrken normalt avtar med kvadratet av avstanden så burde man kunne forvente rundt 12 ganger høyere lysstyrke nærmest projektoren enn lengst unna.Er du sikker på det? Høres ikke korrekt ut. Du tenker på at lyset blir mer spredt med avstanden? Det ville i såfall også si at pikslene også blir større med avstanden? I så fall så må dette uansett være korrigert uten å bli helt tull (for å bla. få et kvadratisk bilde?). Lysstyrken blir svakere med kvadratet når bildet også øker i størrelse med kvadratet. Så fremt bildestørrelsen er lik, så er det minimalt/null lystap. Normalt stiller du bare inn zoomen (endre vinklingen som lyssøylen har), for å oppnå lik bildestørrelse ved forskjellig avstand. Ja kun tap av det som blir absorbert/reflektert av atmosfæren, og med mindre det er veldig støvete/tåkete så er nok det neglisjebart med de avstandene vi her snakker om. At bildet sendes ut med en variert vinkel/zoom jo høyere opp på bildet/lyssøylen du kommer, burde jo absolutt være mulig med litt avansert linseteknologi. Eller om de løser det på en annen måte? Usikler på hvordan keystone virker i en vanlig prosjektor. Men litt vinkling på linsene på et spesielt vis burde vel gå. Endret 7. januar 2017 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Hvor jevn er egentlig maks lysstyrke i bildet? Jeg kan ikke akkurat se for meg at et øvre hjørne som er ca 3,5 ganger lengre unna projektoren enn nedre midten skal ha samme maksimale lysstyrke.. Siden lysstyrken normalt avtar med kvadratet av avstanden så burde man kunne forvente rundt 12 ganger høyere lysstyrke nærmest projektoren enn lengst unna. Siden de bruker laser så er det vel rimelig å anta at spredningen er veldig lett å kontrollere slik at hver pixel har samme størrelse. jeg regner med at lysstyrken ikke avtar nevneverdig så lenge lyspunktene er like store 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Fantastisk artikkel tenk å glemme produkt navnet ... 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Og at 5.1 Surround anlegg følger med.... Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 det eneste som er irriterende med det er at det blir best kvalitet nederst på bildet siden det området er nærmere projektoren.. Men det spørs om man legger merke til det da Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Hvor jevn er egentlig maks lysstyrke i bildet? Jeg kan ikke akkurat se for meg at et øvre hjørne som er ca 3,5 ganger lengre unna projektoren enn nedre midten skal ha samme maksimale lysstyrke.. Siden lysstyrken normalt avtar med kvadratet av avstanden så burde man kunne forvente rundt 12 ganger høyere lysstyrke nærmest projektoren enn lengst unna. Dette kan kompenseres for. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Lg ha jo en liten sak også på CES som jeg tror er litt mer for oss dødelige http://www.provideocoalition.com/lg-probeam-new-laser-projector-home-cinema/ eller så har du jo denne fra Philips (dog ikke laser) http://www.techradar.com/reviews/philips-screeneo-20 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 $13 000 = 111438,75 NOK Jeg fikk et _helt_ annet svar: Kr 111319.00 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå