AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Jeg har en venninne. Vi er oss i tykt og tynt. Vi bor langt fra hverandre og treffes sjelden, men snakker på tlf hver kveld. Vi er ganske like. Så fort drama og grining fra andre kvinner dukker opp, så lister vi oss stille ut døren og forsvinner fordi vi ikke orker. I ungdomsårene hadde jeg masse venner. Mest gutter og da også kun en jente som var like careless mtp drama som meg. Resten var gutter. Det var aldri et problem den gang. Så er jeg voksen da. To av vennene fra ungdommen har vært der hele tiden. En mann, en kvinne. Nye venner kommer og går. Flest menn. Her er problemet. Jeg blir hele tiden skviset ut når en kompis får seg dame. Når det er over, så er han tilbake som om ingenting har hendt. Andre kompiser har blitt forelsket i meg og kan ikke lenger være venn med meg. Det blir så vanskelig. Jeg sier at det ofte får over og så finner de en annen dame og hva skjer da? Jo de dropper meg til fordel for henne. Åpenbart er alle kvinner sjalu når det kommer til vennskap mellom mann og kvinne. Mulig det er derfor jeg ikke orker kvinner som venner og alt drama som oppstår. Min beste venn de siste 20 årene fikk seg dame for noen mnd siden. Ringte meg og sa at dama var rasende på forholdet han og jeg har. Hun likte det absolutt ikke og vi burde dempe kontakten en periode. Vel... en man og en kvinne so. Har kjent hverandre i 20 år og ALDRI har hatt seksuell kontakt, som har sett hverandres kjærester komme og gå... de kommer garantert til å havne i sengen etter et par øl nå som han har dame, ikke sant? Har ikke snakket med han på en uke nå. Det er fryktelig vanskelig å ha venner når man er kvinne og ikke orker kvinnelig drama og foretrekker menn som elsker deg når de er single, blir forelsket i deg eller driter i deg når en annen dame dukker opp. Anonymous poster hash: f0c73...723 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Denne problemstillingen har dukket opp mer enn en gang her inne og ofte så er det en mann som skriver. Jeg kan love deg at mannevennen din gjennom 20 år synes dette er ille og ikke et valg han har tatt selv. Forelskelse og forhold har noen merkelige hormoner i seg som gjør at man blir litt blind og det går i en del (nesten alle?) tilfeller i for stor grad utover livet man hadde før. Det er ikke bare venner av det motsatte kjønn man må droppe heller. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2017 Denne problemstillingen har dukket opp mer enn en gang her inne og ofte så er det en mann som skriver. Jeg kan love deg at mannevennen din gjennom 20 år synes dette er ille og ikke et valg han har tatt selv. Forelskelse og forhold har noen merkelige hormoner i seg som gjør at man blir litt blind og det går i en del (nesten alle?) tilfeller i for stor grad utover livet man hadde før. Det er ikke bare venner av det motsatte kjønn man må droppe heller. Kanskje jeg bare er unormal? Jeg forstår det ikke! I alle forhold jeg har hatt, så har vennskap vært det viktigste å bevare for begge. Kjærester kommet og går, venner er evig om man ikke misbruker de. Sist forhold jeg var i, så ble det slutt fordi han ba meg droppe mine to nærmeste venner, eller i det minste ikke snakke med de hver dag! Vel.. jeg skal ikke måtte forkaste venner endre levemønster og bli bestemt over kun fordi jeg får en kjæreste. Varte bare et år før jeg ikke orket maset mer. Jeg har en datter på 15. Ser samme mønster hos henne som hos meg. Henger med gutta. Orker ikke drama fra jentene. Har en eneste venninne, men hun er heller ikke så glad i drama. Ser for meg hennes vennskap ryke et etter et jo eldre hun blir og jo fler venner som får seg dame. Ser for meg mange dårlige vennskap osv. Kan jeg få henne ut av det, eller må jeg bare la det gå sin gang? Anonymous poster hash: f0c73...723 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Hva skal du gjøre? Snakke med omgangskretsen hennes og ta opp temaet? Møte opp på døra til guttene som får seg kjæreste og si at de ikke kan slutte å snakke med dattera di? Det du kan gjøre er å få henne til å skaffe seg flere venninner..... Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Jeg tror du gjør lurt i å gi opp det der. Damene til dine mannlige venner kommer aldri til å akseptere at dere er nære venner. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2017 Hva skal du gjøre? Snakke med omgangskretsen hennes og ta opp temaet? Møte opp på døra til guttene som får seg kjæreste og si at de ikke kan slutte å snakke med dattera di? Det du kan gjøre er å få henne til å skaffe seg flere venninner..... Tenkte vel mest på det siste da. Oppfordre til å skaffe fler venninner Anonymous poster hash: f0c73...723 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2017 Jeg tror du gjør lurt i å gi opp det der. Damene til dine mannlige venner kommer aldri til å akseptere at dere er nære venner. Kommer nok aldri til å forstå det der. Vi har kjent hverandre i 20 år!! Ingenting har skjedd, ingenting vil skje. Det er ikke noe som tilsier at jeg skal være en trussel Anonymous poster hash: f0c73...723 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2017 Jeg tror du gjør lurt i å gi opp det der. Damene til dine mannlige venner kommer aldri til å akseptere at dere er nære venner. Kommer nok aldri til å forstå det der. Vi har kjent hverandre i 20 år!! Ingenting har skjedd, ingenting vil skje. Det er ikke noe som tilsier at jeg skal være en trussel Anonymous poster hash: f0c73...723 Kanskje du kunne besøkt dem utelukkende når kona/samboeren var der. Det burde da egnetlig være ok. Anonymous poster hash: 7bd56...17e Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 (endret) Jeg ser problemet og har ikke vanskelig for å skjønne at dette er vondt. Samtidig, venner kommer og går i livet og av ulike grunner. Så du bør vel bare søke utover og skaffe deg noen nye. Det er ikke min erfaring at de færreste jenter er sprø, så kanskje du bare har vært litt uheldig. Denne idéen om at menn og kvinner ikke kan være venner, sitter dessverre dypt innunder huden på endel folk og er nok på sett og vis en selvoppfyllende profeti, ikke minst fordi folk da begynner å sky all kontakt, med mindre de er interessert i nettop sex da selvsagt. Og hver gang vennesex forekommer, så kan de si "hva var det jeg sa". Vennskap mellom mann og kvinne, er et seksuelt forhold som venter på å skje, å kjøre bil er en ulykke som venter på å skje, å spise mat er en dødelig matforgiftning som venter på å skje, etc. Vi kan ikke endre andre folk, så vi kan kun endre våre strategier for hvordan vi takler andre folk, er jeg redd. Jeg tror du gjør lurt i å gi opp det der. Damene til dine mannlige venner kommer aldri til å akseptere at dere er nære venner. For noe tull, det vet du ingenting om. Gå og spill litt playstation. Kanskje du kunne besøkt dem utelukkende når kona/samboeren var der. Det burde da egnetlig være ok. Anonymous poster hash: 7bd56...17e Det er en dårlig idé, fordi det er et tegn på mangel på tillit og legger til grunn premisset om at menn og kvinner ikke kan klare å ligge unna hverandre, et premiss som er dømt til å skape drama uansett, om man gir det vekt. Man må kunne stole på hverandre i et forhold. Endret 7. januar 2017 av Aiven 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 (endret) Det er ikke så unaturlig at vennskapene endrer seg når disse mennene havner i forhold. Jeg skjønner godt at damene deres er skeptiske til at du skal henge med dem på tomannshånd. Det trenger ikke å ligge noe i luften mellom dere, men damene vet ikke nøayktig hva slags vennskapsforhold dere har, hvor stor fare det er for at dere finner på noe dumt osv. Samtidig er det dumt å miste venner eller å sette vennskap på vent, men dette er en ganske vanlig mekanisme. Endret 8. januar 2017 av oscrue10 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Vi er dyr som lever i et kunstig samfunn hvor vi later som vi er monogame fordi egoet vårt ikke tåler å innrømme for oss selv at vi er polygame. Klart de fleste ikke tåler tilstedeværelse av potensiell konkurranse. Vi har små testikler fordi vi er laget for å knulle ofte og mange 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå