AndersT2 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Skal ha ny CPU og tenkte jeg kanskje skulle ta med en ny kjøler også, en som er bedre en den som er i Boxed versjonen (Pentium 4, 2.8 GHz) har sett på disse: Denne er kanskje litt tung? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...7&view=detailed Eller denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...2&view=detailed eller denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=2...96&l=2&lantall= Den øverse hadde lavest lyd, men tåler hovedkortet mitt tyngden? Eller har dere andre forslag (helst med link). Er ikke interissert i vannkjøling akuratt nå. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hvor mye penger skal du bruke på kjøler? Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hva er du ute etter vær litt mere spesifikk(?). Har det noe å si for deg at den bråker? Mye cash vil du ut med? osv Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Lavt støynivå hadde ikke gjort noe, men at den kjøler bra er vel det viktigste, vil overklokke litt, maks 2-300 MHz slik jeg gjør i dag, kanskje mer hvis det tillates. syntes kanskje 500 er mye for en kjøler, skulle den koste det eller litt mer, så er ikke den noe problem, utseende teller ingenting, skal ikke se på den, den skal brukes. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Nr 3 ut av de du linker bråker ihvertfall som et FLY. Beste kjøleren du kan få er Zahlmann CNPS 7000 CU -------------------------------------------------------------------------------- Multicom 399,- Zalman CNPS7000-ALCU, kobber/aluminium -------------------------------------------------------------------------------- Multicom 449,- Zalman CNPS7000-CU, rent kobber -------------------------------------------------------------------------------- Endret 30. november 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Zalman`en byr på en fantastisk kombinasjon av ytelse og lavt støyniva, eneste ulempen er vekten. Hvis kassa skal flyttes ofte, bør du vurdere ALCU-utgaven som er lettere. Ellers er Swiftech mcx478v kanskje en bedre kjøler, men leveres uten vifte og er mye dyrere. Her kan du velge ytelse/støynivå ved å velge vifte. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Kjører Swiftech selv, og har vel egentlig ikke sett noe som kommer opp mot den ytelsen. Bruker en 120mm Papst vifte med funnel, og den er helt stille med god kjøleeffekt... Anbefales! -KJ Lenke til kommentar
enl Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg anbefaler "Mist black silence"-kjøleren til Microplex. Denne er den mest lydløse kjøleren jeg har vært borte i, og går fint til CPU'er opp til 2,8GHz. Min 2.53GHz P4 holder en temp på 32 grader C Test av Black Silence på overklokking.no Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg anbefaler "Mist black silence"-kjøleren til Microplex. Denne er den mest lydløse kjøleren jeg har vært borte i, og går fint til CPU'er opp til 2,8GHz. Min 2.53GHz P4 holder en temp på 32 grader C Test av Black Silence på overklokking.no Dette er en feilmåling.. Hvorfor ikke bare bruke CW rating til og regne ut hvilken temp du ville ha fått? Er uenig i at man trenger CUAL versjonen av CU7000a. Jeg kjører den selv på en AMD CPU uten shim (dette er ikke lurt ,men orker ikke og fjerne den når alt virker 100%) og har bært med meg maskinen ut i et bagasjerom og på bussen osv.. Ingen skade.. Og man må ta med at P4 tåler mer enn en AMD XP.. Den spesifisert max vekten er jo endel høyere.. http://www.ocshoot.no/7000cu.htm Denne testen er meget god og det er MEGET lurt og lese oppdateringen nederst på siden.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ja ..skyld ikke på meg jeg bruker Alpha PAL8045 Arctic 80mm vifte. Og det er ikke billig, for Alpha PAL8045 kostet i sin tid langt over Kr. 500,- så har jeg satt på overgang til 80mm, og kjøpt ekstra vifte. Denne Arctic har jeg måttet koble ut termodioden på for å få den til å gå med 3000 r.p.m. (Men så bråker det relativt lite.) "Selvgjort er velgjort"--... er det ikke så man sier.. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Kjører Swiftech selv, og har vel egentlig ikke sett noe som kommer opp mot den ytelsen. Bruker en 120mm Papst vifte med funnel, og den er helt stille med god kjøleeffekt... Anbefales! -KJ Åh.. gleder meg til å hente den på Posten imorra! Skal kjøre den med 92mm Titan Alu vifte. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 http://www.netconnection.no/lucys/produkter/ACB-V83.html Synes den ser ok ut jeg Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Åh.. gleder meg til å hente den på Posten imorra! Skal kjøre den med 92mm Titan Alu vifte. Og du har grunn til å glede deg. Støy er en saga blott, og du har en kjøler som fungerer meget godt! (Ser rimelig panser ut også ) -KJ Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...7&view=detailed Denne kjølerern der kjøler veldig bra.... Har ikke prøvd til Pentium men på amd.... funker veldig greit der....med styring og..! Endret 3. desember 2003 av Leffy Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Har selv hatt Zalman CNPS 7000A-CU i to dager nå og må si meg svært fornøyd. Den kjøler veldig bra og er utrolig stille. Endret 3. desember 2003 av Cola-boks Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg har hatt Zalman CNPS7000-CU i noen måneder nå, er utrolig fornøyd. Den har lavt støynivå og kjøler veldig bra. Anbefales på det varmeste Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Zalman CNPS 7000A-CU er god, jeg er meget fornøyd med den. Men jeg flytter aldri på pc'n min så vekten på kjøleren betyr ikke noe for meg. Liker også godt at den er i rent kobber, har stor vifte og følgelig lite støy, kan regulere viftehastighet og selvsagt at den kjøler bra. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 http://www.netconnection.no/lucys/produkter/ACB-V83.html Synes den ser ok ut jeg En grei kjøler hvis du bruker et AMD oppsett... Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 en slk800 med papst vifte og as5 Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Altså... Hvorfor spør du om hovedkortet ditt tåler vekta? HVORFOR TROR DU DEN ER LAGET DA? Sorry, men syntes det var et passe teit spm, selv om den veier mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå