Gå til innhold

Tussa/Get Tv oppstartsproblem


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hei.
VI har ett stort problem:

Vi har da fått Get tv boks i dag og prøver å få TV signal,(vi har fiber gjennom Tussa) men etter snart 5 timer står vi like fast, og får dette skjermbildet om og om igjen: (boksa restarter seg og går tilbake til samme skjermbilde).
Har prøvd det meste. Fabrikk innstille boksa, ta ut og inn alle kabler osv.
Det jeg lurer på er det andre som har hatt samme problem med heilt ny boks og klarte dere å løyse problemet?
Tussa klarar det vist ikkje i dag og no må vi vente til mandag for å ringe dei igjen. Kan ikke ringe Get da dette går gjennom Tussa. Veldig kjiipt å ha ventet lenge på å få TV også vil det rett og slett ikke fungere.

Endret av missnemisa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være flere ting men som oftest når det kommer til fiber så står det på aktivering av utstyr(selve dekoderen og/eller TV strømmer på ruter fra Tussa). Sjekk oppkobling og forsøk sende SMS med kodeord TV til 02123(dette vil trigge en oppdatering av dekoderen din). Hjelper ikke dette må du kontakte Tussa for sjekk.

 

Dersom du har vanlig COAX er ikke dette over så relevant, sjekk isåfall at dekoder er koblet opp riktig og fjern nettverkskabel fra dekoder dersom du har koblet til dette. Hjelper ikke dette må Tussa sjekke signalet inn til deg. 

 

:)

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Det har enda ikke ordnet seg, er fortsatt i kontinuerlig kontakt med Tussa. Nå har de sendt det videre til teknisk, noe de skulle ha gjort til å begynne med, så vi sitter fortsatt uten TV. 
Er ganske så irritert nå, men det er ikke så mye vi kan få gjort uten hjelp. 
Vi har prøvd alt som prøves kan, men som sagt fortsatt ingen TV signal. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...