ilpostino Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 For ikke så lenge siden skaffet jeg et ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC og jeg har følgelig "oppgradert" spillingen til noe mer enn spill i Total war-serien og Red Alert-serien. Her snakker vi Battlefield 3, Battlefield 4, Star Wars Battlefront og lignende. Både fordi barnerommet ligger vegg i vegg med rommet maskinen min står i og at jeg ikke vil avse plass til et surround anlegg er jeg på utkikk etter øretelefoner med surround. Det er ikke et must med mikrofon men det kan være greit. Mulighet for oppkobling til PC er et must men det er et pluss om den kan kobles til Playstation 4 og Playstation 4 pro da vi har begge de i hus også. Jeg har egentlig ikke noen særlige krav til pris men jeg vil helst ikke selge en lever og en nyre for å kjøpe dette.Noen forslag. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) Selv kunne jeg vurdert noe ligdene: SteelSeries Siberia 350 Gaming Headset usb, rgb lys, støydempende, uttrekkbar mik, 7.1 surround, Sort Men min erfaring med CM Storm Sirus 5.1 Surround Sound Headset er at disse mangler særlig fylde i bass, noe svak forsterker, og mangler dac slik man kan koble direkte til mobil gjennom usb. Noe særlig hifi er vel dette ikke, men prisen er vertfall god hvis du vurder noe slik. Men du bør nok vurdere å betale en del tusen vil jeg tro om du er opptatt av kvalitet og god lyd og god støydemping. For merker med sirus de gir mye lyd hvis du spiller høyt. Omtrent som åpne klokker. Men tror Steelserie er muligens noe bedre. Mener PS4 har lyduttak på kontrolleren? http://gaming.stackexchange.com/questions/182693/can-i-use-a-usb-headset-with-a-ps4 Ellers skal det være mulig å bruke usb men usikker den trenger spessielt dac slik som android gjør og programvare\app i så fall. Endret 6. januar 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 Takk for tips. Jeg har noen øretelefoner som jeg har brukt på mobilen som kostet 2.500 i sin tid. Etter som jeg har ødelagt jack-utgangen på telefonen er de midlertidig lagt på hyllen. Jeg tror ikke jeg vil si hvor mye surround-anlegget i stuen kostet. Jeg liker god lyd men er ikke lysten på å betale mer enn 2500-ish for øretelefonene. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) Hyper X Cloud II skal være gode klokker. Et tips: "7.1 HD DolbyDigital Surround" er bare reklame. 7.1 surround gjør ikke noe for seg i headset, det er bare gimmicker. Endret 6. januar 2017 av Nlklas Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 Er vel derfor de ofte sier "virtuell surround". Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) Et tips: "7.1 HD DolbyDigital Surround" er bare reklame. 7.1 surround gjør ikke noe for seg i headset, det er bare gimmicker. Problemet er vel heller at 8 høytallerelementer hjelper lite på stereo forsterker. Tror Dac\forsterkeren i hodetelefonen som egentlig er problemet. I terorien kan man klare seg med 1-2 elementer, og bruke forskjellige lydbølger for å høres som surround. Men man sliter kanskje å høre det like klart. Største problemet med surround er de legger billige elementer tett sammen som ofte gir enten svak bass. Eller er kvaliteten så dårlig at hodetelefonene ryker etter 2-3 år bruk. Noen ganger mye raskere. Slik er vertfall min erfaringer så langt. Beste hodetelefoner jeg har hørt,kun stereo: Roxcore Foton Headset Svart Argon HP1 Disse gir mye bass. Bluetooth: Kygo Life A7/800 Disse gir mye lyd for pengene men prisen er litt stiv. Men tror AMADEUS AE BT HEADPHONES BLACK Er billigere, muligens mangler mye bass. Som de over. Disse mener jeg er noe tilsvarende biltema selger, som har vært tek artikkel på: Oppdatert: Expert halverer prisen etter at Tek påpekte at Biltema solgte samme produkt til halv pris selv hadde jeg vurdert enten de eller biltema sine slik det er i dag. Uansett mø man bare prøve seg frem. Men så langt har jeg kommet til den konklusjon at du får mere for pengene å gå for stereo med tanke på holbarhet. Endret 6. januar 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 For ikke så lenge siden skaffet jeg et ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC og jeg har følgelig "oppgradert" spillingen til noe mer enn spill i Total war-serien og Red Alert-serien. Her snakker vi Battlefield 3, Battlefield 4, Star Wars Battlefront og lignende. Både fordi barnerommet ligger vegg i vegg med rommet maskinen min står i og at jeg ikke vil avse plass til et surround anlegg er jeg på utkikk etter øretelefoner med surround. Det er ikke et must med mikrofon men det kan være greit. Mulighet for oppkobling til PC er et must men det er et pluss om den kan kobles til Playstation 4 og Playstation 4 pro da vi har begge de i hus også. Jeg har egentlig ikke noen særlige krav til pris men jeg vil helst ikke selge en lever og en nyre for å kjøpe dette. Noen forslag. Budsjett og hva er prioriterings listen din? Jeg har erfaring med mange pc gaming headsett. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Mitt headset gikk sund like før jul, så måtte selv gå til innskaffelse av et nytt ett. Valget falt til slutt på Steelseries' sitt nye Arctis 5-headset. Har fått ganske bra omtaler og koster ikke skjorta. Har ikke brukt det i mer enn noen dager, men er særs fornøyd hittil. Du får nesten lese noen omtaler hvis du ble interessert. Er kompatibelt med PC og konsoller. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 "Mad Lust Envy's Headphone Gaming Guide" Der finner du mye lesestoff om headset for spilling, surround vs no surround vs virtual surround og mye mer. Noe av teksten ligger bak spoilere. Du finner også en tier legend der. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 (endret) Jeg hadde for noen år siden et Logitech surround sett. Helt ærlig ga det meg ingen ting. Surround i headset kan bare ha blitt bedre siden den gang - men jeg er ikke overbevist. Det hadde en helt Ok mikrofon.Derfor har jeg sverget til god stereo i stedet. Har hatt QPAD QH-90 i snart 5 år. De lukker godt, lekker lite lyd inn, og lite om i det heletatt noe lyd ut. Mikrofonen er overraskende god også, men ble etterhvert byttet ut med Røde Podcaster.Nå etter 5 år med daglig bruk begynte de å bli slitne.Derfor ble det et Audio Technica M40x sett. Koster ikke skjorta (under tusenlappen), har klar, fin og nøytral lyd, med trøkk. Sitter godt, er ikke så tung som det Logitech settet var, lukker, holder lyden inne.Har hørt at M50x (som koster 5-600,- mer) har mer bass, ellers oppleves de identiske til tross for at elementene er bittelitt større. Jeg for min del er glad jeg gikk for M40x - bassen er der den skal være. Det er min lille erfaring med surround headset i alle fall. Om du er absolutt mest gira på å kjøpe et sånt kan du overse alt over. Endret 7. januar 2017 av OlaHaldor Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Hyper X Cloud II skal være gode klokker. Et tips: "7.1 HD DolbyDigital Surround" er bare reklame. 7.1 surround gjør ikke noe for seg i headset, det er bare gimmicker. Bruker disse selv, og til den prisen er jeg meget godt fornøyd. Funker utmerket på pc, ps4, xbox 1. Har ikke testet noen andre i samme prisklasse som jeg syns har tilsvarende komfort og lydkvalitet. Stenger også effektivt ute mye annet støy fra omgivelsene, som for eksempel masete husfruer. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Jeg kan anbefale Sennheiser PC363D. Kjøpte det for et års tid siden, kunne ikke vært mer fornøyd! Fantastisk god lyd, finfin 7.1-funksjon, strålende mic. Anbefales! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Rundt virtuell 7.1 diskusjonen kan det være lønnsomt å høre resultatet sennheiser sin lydprosessor GSX1000 produserer i videoen jeg legger ved i innlegget her. Jeg investerte selv i en slik etter å ha sett denne videoen, til musikk å slikt er det jo selvsagt relativt meningsløst, men som en tidligere skeptiker til slik visualisering må jeg nok bare se på meg selv som imponert over hva sennheiser har fått til her. Dette er jo riktignok en enhet til over 2000 kroner å jeg vet ikke hvor effektive andre 7.1 lydprosesseserings enheter er til sammenligning, men jeg vil definitivt ikke kalle virtuell surround en gimmick lenger. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Virtuell surround lager bare et vanvittig rotete lydbilde etter min mening, så da er det bedre å heller gå for et godt Stereoheadsett, eller kjøpe headsett med ekte 5.1 Dolby Digital surround. Det er ikke så mange headsett med ekte surround, og man må ofre noe bass ettersom elementene i disse headsettene er mindre i størrelse enn i et headsett med stereo lyd. Hadde en tid Tritton Ax Pro som leverte ekte surround å opplevelsen av å spille med ekte surround var bare fantastisk. I spill som Battlefield kom headsettet virkelig til sitt rette med helikoptre og jetfly som flyver over deg og kuler som suser fordi deg. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2017 Stenger også effektivt ute mye annet støy fra omgivelsene, som for eksempel masete husfruer. Samboeren er "verre" enn meg på gaming så er i tilfelle jeg som er en grinete gubbe. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå