Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal gå fra samboer - har dere tips/råd?

Anbefalte innlegg

Det er bra at du har tatt en avgjørelse, men selv ville jeg nok ikke snakket om det. Du bestemmer over ditt eget liv og trenger ikke noe innvendinger fra ham lenger. Mitt tips til folk i samme situasjon er å pakke kofferten og reise mens partneren er bortreist, slik at det ikke blir noen krangling og mye frem og tilbake.

Nå har jeg aldri vært gjennom et stort samlivsbrudd da jeg aldri har hatt kjæreste, men denne overrasker meg litt. Er det mange som tenker slik? I mitt hode virker det utrolig respektløst å gå lenge og fundere på å slå opp, ta en avgjørelse om å gjøre det slutt til partnerens store overraskelse og deretter bare forlate ut av livet uten et eneste ord hvorfor. Jeg hadde blitt så latterlig forbannet, såret og krenket (samt mange andre negativt ladede ord) langt oppi rævva at jeg ikke hadde fungert. Tror jeg da. Hver gang en date over lengre tid har sagt at hun ikke vil fortsette, har det vært lite drama, men da er jo omstendighetene vidt forskjellige fra en man deler livet sitt med. Eller?

Mulig jeg tolker deg litt i feil retning? Fortelle partneren at "det er slutt" og så deretter stikke avgårde uten et ord?

Har du lest gjennom tråden? Det snakkes ikke om et forhold der det "bare liksom ikke fungerer", det er snakk om manipulering og psykisk mishandling. Da er det ikke noe vits i å snakke om det, da gjør man det fortest og enklest mulig uten noe bråk. Aller helst bør man ikke gi noen hint på forhånd heller. Ellers kan partner/samboer prøve å stopp deg fra å gå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gikk veldig bra! Har reist ned nå, snakket masse med han, pakket og reist tilbake. Han var knust, men aksepterte det og vi brukte en hel dag på bare å snakke om alt. Det var en fin slutt... Vi gråt, lo, snakket om gamle minner... Og begge ønsket hverandre en lykkelig fremtid!

Anonymous poster hash: c6f92...e05

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...