Smedsrud Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 ROG PG27AQs etterfølger får et 4K 144Hz-panel.RYKTE: Oppfølgeren til Asus' superskjerm snart klar 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Nå begynner det å ligne på noe, men så er det å få maskina til å levere nok FPS. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 144 fps i 4K er bare idioti foreløbig utenom for en liten hardcore kjerne. Men tar sikkert ikke så mange år før det er oppnåelig. Selv så er det HDR i kombinasjon med enten G-sync eller FreeSync som gjør at jeg snuser på endel av disse nye monitorene som blir annonsert nå. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 144 fps i 4K er bare idioti foreløbig utenom for en liten hardcore kjerne. Men tar sikkert ikke så mange år før det er oppnåelig. Selv så er det HDR i kombinasjon med enten G-sync eller FreeSync som gjør at jeg snuser på endel av disse nye monitorene som blir annonsert nå. Synes det er en god kombo, hva med oss som liker høy oppløsning, og høy framerate? Man kan faktisk bruke en skjerm til noe annet enn å spille, selv om det er en spillskjerm, og da kommer den høye oppløsningen godt med. AtW 6 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Synes det er en god kombo, hva med oss som liker høy oppløsning, og høy framerate? Man kan faktisk bruke en skjerm til noe annet enn å spille, selv om det er en spillskjerm, og da kommer den høye oppløsningen godt med. AtW Maskinvaren du må ha for å få 144 fps i 2160p er jo rimelig heftig da. Selv GTX1080 i SLi klarer vel knapt det idag på et tradisjonelt AAA spill? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Du trenger ikke å spille i 4K selv om du har en 4K-skjerm... AtW 9 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Når Windows tilbyr dynamisk skalering så jeg slipper å resize vinduer etter hver gang jeg har spilt et spill så kan jeg vurdere å spille i lavere oppløsninger enn skjermen støtter. Forøvrig synd at denne ikke kommer i 32", da hadde jeg vurdert den. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Du trenger ikke å spille i 4K selv om du har en 4K-skjerm... AtW Hva er da vitsen med å betale ekstra for det. Heller ha en 4K skjerm og en vanlig spillskjerm med lavere oppløsning. Blir som å ha en Lambo der man bare trykker gassen halvveis inn. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Du trenger ikke å spille i 4K selv om du har en 4K-skjerm... AtW Nei det er jo helt klart. Men da ville jeg nok heller gått for en skjerm med lavere oppløsning som fks 1440p eller helt ned til 1080p. Min egen erfaring med dem monitorene jeg TV'r jeg har brukt til spill og hvor jeg ikke har kjørt i den native oppløsningen til panelet er at det ser ikke bra ut. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Du trenger ikke å spille i 4K selv om du har en 4K-skjerm... AtW Hva er da vitsen med å betale ekstra for det. Heller ha en 4K skjerm og en vanlig spillskjerm med lavere oppløsning. Blir som å ha en Lambo der man bare trykker gassen halvveis inn. Jeg skulle tro innlegget mitt var ganske klart, fordi 4K er nyttig til mange andre oppgaver enn spill. Og hvorfor skulle jeg ha to skjermer stående som jeg veksler imellom? AtW 9 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) Du trenger ikke å spille i 4K selv om du har en 4K-skjerm... AtW Nei det er jo helt klart. Men da ville jeg nok heller gått for en skjerm med lavere oppløsning som fks 1440p eller helt ned til 1080p. Min egen erfaring med dem monitorene jeg TV'r jeg har brukt til spill og hvor jeg ikke har kjørt i den native oppløsningen til panelet er at det ser ikke bra ut. Halverer du pixeltallet feks, så ser det helt fint ut, dvs kjører spill i 2k. (i tillegg tipper jeg scaling i spill vil bli vanligere etterhvert) AtW Endret 6. januar 2017 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Overraskende at de klarer det på IPS panel og ikke TN slik mange høyoppdateringsfrekvensmonitorer er. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) Jeg skulle tro innlegget mitt var ganske klart, fordi 4K er nyttig til mange andre oppgaver enn spill. Og hvorfor skulle jeg ha to skjermer stående som jeg veksler imellom? AtW Ja, der er nettop det du skal. Det finnes ikke en skjerm som duger til "alt" og det blir langt billigere å kjøpe to skjermer enn én skjerm som har alt i ett. Endret 6. januar 2017 av BadCat Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Jeg skulle tro innlegget mitt var ganske klart, fordi 4K er nyttig til mange andre oppgaver enn spill. Og hvorfor skulle jeg ha to skjermer stående som jeg veksler imellom? AtW Ja, der er nettop det du skal. Det finnes ikke en skjerm som duger til "alt" og det blir langt billigere å kjøpe to skjermer enn én skjerm som har alt i ett. Nei, det er mye bedre å ha to skjermer i drift hele tiden, enn å bytte mellom to. AtW 5 Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Burde kansje bytte ut spillskjermen når den nye amd cpuen kommer ut, hadde tenkt å oppgradere alt da uansett. men som alltid er deleprisene avgjørende, hvilken spillskjerm er å anbefale i 3000 kroners klassen? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Nå tror jeg du prater med deg selv, hvem har nevnt kontinuerlig drift vs veksling? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Nå tror jeg du prater med deg selv, hvem har nevnt kontinuerlig drift vs veksling? Om man skal ha begge skjermene i drift hele tiden, så er mitt argument like sterkt som det var, nemlig at 4k er nyttig til andre oppgaver enn spill. AtW Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 4 k er vel mer ett spørsmål om hvilket spill man skal spile, vil tro i bilspill og slikt er 4k fett, men i fps skytespil l er fps viktigere en oppløsning. Lenke til kommentar
srt Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Skal man spare til denne skjermen kan man like godt spare en skjermkort generasjon for å kunne være i nærheten av å få maks utbytte. Og håper skjermen også får innganger før den kommer da det fort blir kjedelig med bare utganger Lenke til kommentar
Dal Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Du trenger ikke å spille i 4K selv om du har en 4K-skjerm... AtW Enig med deg. Deilig med høy oppløsning til arbeidsoppgaver. Enda bedre når skjermen går også an å bruke til skikkelig spilling. Har en 27" Dell med 1440-oppløsning i dag, og jeg synes at 27" er i grenseland smått når for en sånn oppløsning. Derfor hadde jeg ønsket meg en 30+" av en slik skjerm som har 4k I mine øyne skjer ting veldig sakte i markedet for PC-skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå