Novice99 Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Hvilken temperatur er det du foretrekker i stuen og øvrige oppholdsrom ? Selv klarer jeg meg med ca 21 - 22 grader....mens 19 grader fort blir for kaldt. Vil du gå i t-skjorte inne, eller er det greit å ta på seg en ekstra genser for å slippe å fyre så mye ? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Her er det som oftest mellom 20 og 22 grader, og det synes jeg er passelig. Hvis det er surt vær ute holder jeg ofte temperaturen nærmere 22 enn 20. Jeg går stort sett i t-skjorte innendørs. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 19-20 Fyrer aldri, bygget er 3 år gammelt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Bor i kaldt hus men liker å gå i t-skjorte inne så fyrer huset med ved til 23-25 grader når jeg er hjemme. Blir fort litt varmere en planlagt når man fyrer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Trives også med rundt 23-25 grader, men klager ikke før det dypper under 20. Lenke til kommentar
paraxsystemz Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Lar varmepumpen stå på 20 grader det er akkurat passe men når det blir minusgrader ute så fyrer jeg i ovnen å da ligger det på 23-24 grader. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Har panelovner i hele huset på 18-20 grader, litt varmere på badene (varmekabel), og fyrer med ved i stua når vi er hjemme og det er surt og kaldt ute. Jeg jobber utendørs i all slags vær og temperaturer hele året, så dermed setter jeg pris på litt varme slik at jeg kan «tine opp» etter en lang kald/våt arbeidsdag når jeg kommer hjem. Trives best i 24-25 grader, men om en legger inn 1-2 vedkubber for mye, så blir det fort litt varmere enn det og da kommer også fort «Jon Blund» på besøk.......... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Så det er ikke bare jeg som liker å ha det varmt når jeg skal sove. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Har varmepumpa stilt på 21 over natten og justerer gjerne opp til 22-23 på dagen når vi er hjemme etter hvor kaldt det er ute. T-skjorte kjøres 99% mens en er inne. Soverom liker vi best 19-21 grader som vi kombinerer med silkedyner som regulerer veldig bra. Bruker Netatmo vær stasjon base både i ute, stua og soverom for å lett regulere temp deretter. Lenke til kommentar
paraxsystemz Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Jeg er usikker på hvilken temperatur jeg har på soverommet men jeg liker det kaldt når jeg skal sove. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 (endret) 20-21 grader på vintern 17 grader (på varmepumpe) på sommern Endret 7. januar 2017 av Dubious Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Trives best når det ligger rundt 20 grader, blir det mere enn det synes jeg det blir for varmt. På soverommet MÅ jeg ha det kaldt, så der er det stortsett aldri mere enn 10 grader. Bruker aircondition om sommeren ellers får ikke jeg til å sove skikkelig. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Ca 20 grader pleier jeg å ha på stua/kjøkken. På soverommet 10-15 grader, foruten rommet til vesla der er det 17 grader jevnt. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Leier en leilighet med gratis oppvarming(fjernvarme) så jeg bryr meg ikke stort om utgiftene. Fyrer opp så jeg kan sitte i tskjorte. Pleier å være rundt 23-25 grader. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Slik er det for meg for øyeblikket. Har kun én panelovn i stua som står på 22c Rom nede til venstre = Soverom, Oppe til høyre er innglassert balkong. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Soverom/kontor holder seg jevnt mellom 19 og 20 grader så lenge jeg er hjemme, stuen holder seg mellom 23 og 24(det er iallefall målet, varmepumpen min lever sitt eget liv så er litt vanskelig å holde jevnt). På badet står termostaten til 25 når jeg er hjemme, det gir rundt 22 grader i rommet sånn ca. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Basert på gjennomsnittstemperaturen i det siste liker husholdningen 22 grader. Men siden vi kun har vedfyring er det alltid en plass mellom 19 og 25 grader hjemme. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Har 26c her nå. prøver å holde tempen mellom 24-26c. Det er på grunn av mindre smerter i føttene mine med høy varme. Har super undertøy(bena) og varme ullsokker på. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Jeg synes temperaturen på stua er perfekt når termometeret på veggen viser 23. Da kan jeg sitte der både i T-skjorte, skjorte eller lette gensere. På soverom foretekker jeg at det ikke går over 18 grader. På badet kan det godt være 25, eller ennå mer. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Har ikke noe problem å sitte naken i et rom med 21 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå