Gå til innhold

Kor stor tiltru har du til politiet?

ili

62 stemmer

1. 1. Kor stor tiltru har du til politiet?

• Svært stor tiltru
      19
    • Ganske stor tiltru
      17
    • Liten tiltru
      19
    • Ingen tiltru
      7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tiltro i henhold til hva da?

Det vet jeg ikke. Regner med generell tiltru. Alt som stod var "Undersøking er gjort av Ipsos med eit utval på 1007 personar. Spørsmålet som blei stilt var: «Kor stor tiltru har du til politiet? Angi om du har svært stor tiltru, ganske stor tiltru, liten tiltru eller ingen tiltru.»"

Føler at undersøkinger ikke alltid stemmer så godt med folket generelt. Så lurte på hvordan diskusjon.no medlemmene si mening var :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er jo en veldig omtrentlig måte å spørre på, og verdien av sånne undersøkelser ditto verdiløs vil jeg tro

Jeg har tiltro til at alle mennesker er i stand til hva som helst, og hva angår de mer negative handlingene tror jeg kan minskes hvis folk får trygge rammer gjennom livet. Så i Norge vil man tro at politiet for det meste vil gjøre mer positive ting en negative siden vi har hatt det stabilt fredelig hos oss og hatt mindre avstand mellom klassene i relativt lang tid

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg har ok tiltro til politiet, problemet er at de ikke har ressurser og de må prioritere. Eller så kan man se det fra den motsatte siden at jeg ikke har tiltro til befolkningen/mennesker, for mange som driver med faenskap.

Det bunner vel egentlig ut i tiltroen til politikerne som er ganske dårlig for min del.

Lenke til kommentar

Det er jo en veldig omtrentlig måte å spørre på, og verdien av sånne undersøkelser ditto verdiløs vil jeg tro osv

Jeg har ok tiltro til politiet, problemet er at de ikke har ressurser osv

Ja, det har dere rett it. Min første tanke var "dersom en kriminell handling skjedde med meg, trur jeg at politiet vil oppklare den". Noe som jeg ville svart "liten tiltru". Ser du på den generelle at politiet i Norge stort sett er folk du kan stole på og ikke er korrupte osv slik som i noen andre land, så har jeg nok ganske stor tiltru. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig så er det vel viktigere å oppklare småkriminalitet da det går mest utover befolkningen. Et drap går ikke utover så mange og det er liten sjanse å bli drept av tilfeldige personer her til lands. Fler gamle damer som blir ranet på gaten enn drap, fler eldre som er redde for å gå ut enn det er folk som er redde for å bli drept.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Tiltro i henhold til hva da?

Det vet jeg ikke. Regner med generell tiltru. Alt som stod var "Undersøking er gjort av Ipsos med eit utval på 1007 personar. Spørsmålet som blei stilt var: «Kor stor tiltru har du til politiet? Angi om du har svært stor tiltru, ganske stor tiltru, liten tiltru eller ingen tiltru.»"

Føler at undersøkinger ikke alltid stemmer så godt med folket generelt. Så lurte på hvordan diskusjon.no medlemmene si mening var :)

Husk på at etter alle solemerker er meningene på diskusjon.no overhodet ikke den samme som Norges befolkning. Der er faktisk en spørreundersøkelse mye mer representativ. Så selv om du ikke liker svaret så betyr ikke det at der feil.

Lenke til kommentar

Ja, det har dere rett it. Min første tanke var "dersom en kriminell handling skjedde med meg, trur jeg at politiet vil oppklare den". Noe som jeg ville svart "liten tiltru". Ser du på den generelle at politiet i Norge stort sett er folk du kan stole på og ikke er korrupte osv slik som i noen andre land, så har jeg nok ganske stor tiltru. 

Hvilken kriminell handling?

F.eks drap, større ran osv har jeg ihvertfall stor tiltro.

Men f.eks tyveri av en sjokolade på butikken har jeg ingen tiltro til at de oppklarer

Lenke til kommentar

Politiet er ordrefølgere som utfører umoralske handlinger mot befolkninga under unnskyldning om at de gjør bare jobben sin dvs utfører ordre. Det finnes ikke en god ordrefølger. Det er helt forkastelig å holde på med en slik atferd i bytte mot penger.

Politiet gjør da noe godt men det hjelper så lite når de gjør så mye dårlig og umoralsk.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at mange (ikke alle) som ønsker å bli politi har et maktbehov de ikke får tilfredstilt i sine sivile liv. Når disse får politimyndighet oppfører de seg som drittsekker mot folk som har gjort mindre/ubetydelige lovbrudd uten at det får følger for dem selv.

Jeg har tiltro til politiet generelt, men gruppen av de som patruljerer gatene tror jeg har en overvekt av maktsyke drittsekker i forhold til samfunnet ellers.

Edit: Selvfølgelig gjør politiet også mye godt arbeid.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Har ingen tiltro til politiet, men det er ikke direkte politiets feil ,men mer at politikerne legger ned alle kontorer

Samme med legevakter

Det eneste jeg fortsatt stoler på er brannvesenet og ambulansen, da de vil komme nesten uansett, mens politiet ikke har kapasitet og legevakten må en sitte i timesvis

Lenke til kommentar

Jeg har ganske stor tiltro til den individuelle politimann, men svært liten tiltro til etaten og politisk ledelse.

Hvordan kan du ha en slik tiltro? Hvis de var bevisste mennesker hadde de ikke valgt en slik jobb.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...