Odd R. Valmot Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 – Det kom en representant for Panasonic bort til oss og fortalte oss at vi er unike.Den norske teknologimyggen SFTY vinner innovasjonspris i Las Vegas Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Ja, kanskje markedet er stort, men det jeg tenker på er problemene med feilalarmer. Røykvarsleren hjemme hos meg blir ofte løst ut når vi lager brun saus, og etter forskriftene skal en brannvarsler bare kunne nullstilles i sentralen av en ansvarlig person. Dersom brannalarmen blir løst ut i alle 400 leilighetene hver gang noen lager brun saus, er det et problem. Har ikke sett noen tall på feilalarmer i forhold til ekte brann, men kan tenke meg at 90% er feilalarmer. Vil anta at beboerne i en stor boligblokk etter få år blir så irritert over alle feilalarmene at de fjerner batteriet for å få fred. Resultatet blir med andre ord at etter 5-10 år er det kanskje bare 10% som har en brannalarm som virker. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Dersom brannalarmen blir løst ut i alle 400 leilighetene hver gang noen lager brun saus, er det et problem. Flere samskipnadsboliger har løst dette ved at hver enkelt selv kan skru av alarmen i egen boenhet før fellesalarmen går. Fra alarmen går i egen hybel har man en viss, kort, tid til å trykke på "feilalarm-bryteren" før alarmen går hos alle andre. Felles brannvarslingssystemer uten dette burde ikke være lov etter min mening, ettersom det bare fører til at folk slutter å reagere på brannalarmer pga. stadige falske alarmer. Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 [...]Røykvarsleren hjemme hos meg blir ofte løst ut når vi lager brun saus.[...] Da er det noe annet hjemme hos deg som muligens ikke er etter forskriftene. Dårlig/ikke-eksisterende avtrekk over komfyren? Røykvarsleren må ikke være plassert rett over komfyren heller, så lenge det er i kjøkkenet er det vel greit. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 (endret) Jeg åpnet artikkelen fordi jeg lurte på om artikkelfoto var av et hologram, men istedetfor så viste det seg å være en farget plastikkplate/plastikklaminat (evt. glassplate) Endret 7. januar 2017 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå