Gå til innhold

Hvem bør betale for Trump-muren?

54 stemmer

1. 1. Hvem bør betale for muren?

• Mexico
      8
    • USA
      13
    • De bør dele på utgiftene
      6
    • Den bør ikke bygges
      27

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+921324

Det stemmer at Trump ytret et ønske om at Mexico skulle betale for muren, men han har også sagt at han vil streve for å finne "common ground" med de han skal gjøre "deals" med. Om det innebærer at han ønsker å finne en middelvei med mexicanerne i forbindelse med byggingen av muren, gjenstår å se... Personlig tror jeg nordamerikanerne kommer til å ta regninga, men vil nok risikere å sitte igjen med avkastning, i form av at flere statsborgere i USA blir sysselsatt med jobb. Det er ikke så rent få som kommer over grensa i sør; omtrent litt over halvparten av all ulovlig innvandring til landet skjer via den diskuterte grensen, etter det jeg har lest.

Endret av Slettet+921324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at Trump ytret et ønske om at Mexico skulle betale for muren, men han har også sagt at han vil streve for å finne "common ground" med de han skal gjøre "deals" med. Om det innebærer at han ønsker å finne en middelvei med mexicanerne i forbindelse med byggingen av muren, gjenstår å se... Personlig tror jeg nordamerikanerne kommer til å ta regninga, men vil nok risikere å sitte igjen med avkastning, i form av at flere statsborgere i USA blir sysselsatt med jobb. Det er ikke så rent få som kommer over grensa i sør; omtrent litt over halvparten av all ulovlig innvandring til landet skjer via den diskuterte grensen, etter det jeg har lest.

Ulovlige innvandrere tar få jobber fra statsborgere, de tar jobber ingen vil ha
Lenke til kommentar

Nei ærru gær'n. Universet har heldigvis ikke vært helt så jævlig med meg.

Joda, lave skattenivået er helt jævlig

Hvem bryr seg om skattenivået, når det totale utgiftsnivået om man ønsker tilgang til adekvat helsehjelp og i tillegg skaffe avkommet en utdannelse blir vesentlig høyere enn skattebyrden her til lands.  Eller når en gjennomsnittsfamilie må ha tre eller flere jobber for å holde seg sånn noenlunde flytende?

Bare dustinger ser seg blind på skattenivå uten å ta alt som den norske skatten dekker med inn i beregningen.

Endret av Belfaborac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

(...) Det er ikke så rent få som kommer over grensa i sør; omtrent litt over halvparten av all ulovlig innvandring til landet skjer via den diskuterte grensen, etter det jeg har lest.

Ulovlige innvandrere tar få jobber fra statsborgere, de tar jobber ingen vil ha

Når det går an for en person å tjene "six figures" i året (i USD) på å tømme septiktanker, er det bare snakk om en holdningsendring før borgerne gjør sine egne jobber. Alt for mange i USA lever på welfare, og det er nesten 95 millioner utenfor arbeidsstyrken. Riktignok ikke alle som kvalifiserer seg for å være i arbeidsstyrken, men tallet taler for at flere må i arbeid, skal den nasjonen være særlig bærekraftig.

Lenke til kommentar

Alle kan dessverre ikke tømme septik for å tjene til livets opphold.  Både media (innen- og utenlands) og offentlige amerikanske institusjoner har dokumentert og demonstrert  opp, ned og i mente at svært mange ordinære jobber ikke lenger betaler godt nok til at de er til å overleve på.  Jobber man i butikk, restaurant el.l. kan en gjennomsnittsfamilie urbane strøk helt enkelt ikke klare seg med to fulltidsinntekter om de skal besørge løpende utgifter, helseforsikring og utdannelse for to barn.

Tar man Walmart som eksempel, en av USAs aller største arbeidsgivere og et særdeles innbringende foretak, så har de i lengre tid hatt donasjonsbokser i mange av sine butikker, der kundene kan donere matvarer.  Disse er ikke ment for hjemløse, men for Walmarts egne ansatte som ikke klarer å brødfø seg selv på lønna de får selv i fulltidsjobb og med overtidsarbeid.

Lenke til kommentar

Nei ærru gær'n. Universet har heldigvis ikke vært helt så jævlig med meg.

Joda, lave skattenivået er helt jævlig

Hvem bryr seg om skattenivået, når det totale utgiftsnivået om man ønsker tilgang til adekvat helsehjelp og i tillegg skaffe avkommet en utdannelse blir vesentlig høyere enn skattebyrden her til lands. Eller når en gjennomsnittsfamilie må ha tre eller flere jobber for å holde seg sånn noenlunde flytende?

Bare dustinger ser seg blind på skattenivå uten å ta alt som den norske skatten dekker med inn i beregningen.

Alle hater skatter, om det er verdt det er en helt annen diskusjon.
Lenke til kommentar

Alle hater slett ikke skatter.  Jeg betaler inntektsskatten min med største glede tatt i betraktning hva jeg får tilbake og jeg kjenner ikke en eneste person som ville foretrekke å ha lav lav skatt og heller betale den fulle regningen for utdannelse og bruk av helsevesenet, for ikke å snakke om privat pensjonsforsikring, osv, osv.

Lenke til kommentar

Alle hater slett ikke skatter. Jeg betaler inntektsskatten min med største glede tatt i betraktning hva jeg får tilbake og jeg kjenner ikke en eneste person som ville foretrekke å ha lav lav skatt og heller betale den fulle regningen for utdannelse og bruk av helsevesenet, for ikke å snakke om privat pensjonsforsikring, osv, osv.

De fleste ville betale lave skatter og få de samme gratise goder fra staten hvis de hadde et valg. Noen, som deg vet at det er umulig og mener det er verdt å betale skattene fordi du mener alternativet er verre, ikke fordi du får stor glede av å gjøre det. Alle vill få det mest mulig med det minste pengene, ikke betale mere skatter fordi de er glad i å betale skatter.
Lenke til kommentar

Trump er rik. Han kan betale for idiotpåfunnene sine sjølv.

Det har vel kommet frem at Trump ikke betaler skatt så om det blir befolkningen i USA som må betale muren over skatteseddelen er ikke Trump en av dem som kommer til å finansiere den via skatten.
Lenke til kommentar

Alle hater slett ikke skatter.  Jeg betaler inntektsskatten min med største glede tatt i betraktning hva jeg får tilbake og jeg kjenner ikke en eneste person som ville foretrekke å ha lav lav skatt og heller betale den fulle regningen for utdannelse og bruk av helsevesenet, for ikke å snakke om privat pensjonsforsikring, osv, osv.

Jeg er en av disse som du ikke kjenner, det er faktisk ganske mange av oss. :)

Lenke til kommentar

Det er vel akkurat det det (sannsynligvis) ikke er? Joa, høylytte på forum, men det manifesterer seg i liten grad i ting som valgresultat.

AtW

Lenke til kommentar

Det er vel akkurat det det (sannsynligvis) ikke er? Joa, høylytte på forum, men det manifesterer seg i liten grad i ting som valgresultat.

AtW

Mange var her relativt til INGEN som visstnok var referansen i innlegget jeg besvarte.

Relativt til befolkningen er vi fortsatt nesten ingen. :)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

AtW

Mange var her relativt til INGEN som visstnok var referansen i innlegget jeg besvarte.

Relativt til befolkningen er vi fortsatt nesten ingen. :)

Som jo var det han sa? Han sa at han ikke kjente noen. Dvs at det er veldig få relativt til befolkningen.

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Valgresultatene i Skandinavia kanskje, men nesten alle andre demokratiske land ikke stemmer på skyhøye skandinaviske skattenivåene, særlig dette landet som skal bygge en stor mur.
Lenke til kommentar

Selvsagt er det det.  Poenget er bare at det er mange, MANGE flere av oss andre enn du og dine liker å tro og forsøker å gi inntrykk av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...