Gå til innhold

Hvem bør betale for Trump-muren?

54 stemmer

1. 1. Hvem bør betale for muren?

• Mexico
      8
    • USA
      13
    • De bør dele på utgiftene
      6
    • Den bør ikke bygges
      27

Anbefalte innlegg

Bør nok suppleres med noen vakter med skarpladde våpen ja, som kan skyte dem ned for fote når de kommer over med stigene sine. Som Trump supporterne messet på Trump-samlingene: "Build a wall, kill 'em all"

Clinton-tilhengere utkledd som Trump-supportere tenker jeg vi sier.Det er jo ingen tvil om at det er demokratene som oppfører seg verst. Ekstrem hærverk, fysisk angrep, kidnapping og tortur av hvite menesker....

Jepp, selvsagt. Varte ikke lenge før konsparanoia-gærningene kom med :) "Build a wall, kill 'em all" :) Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vil det fortsatt bli så attraktivt å bo i USA (for folk som i utgangspunktet er fattige) ?  Bare dritt sør for den tiltenkte muren?

En av grunnene til at det er "attraktivt" er fordi det er lettere for illegale innvandrere å få jobb enn for innbyggerne generellt. Blir som polakker her til lands. Arbeidsgivere velger det billigste alternativet ;)

Jeg tviler på at det kommer til å forandre seg med det første. Dog så er det muligheter for strengere lover og mer aktivt arbeid fra politiets side for å få ut illegale folk. Trump vil jo gjøre det bedre for befolkningen ved å skape arbeidsplasser (mener jeg å ha hørt?). Så kan Mexico's økonomi starte å blomstre skikkelig så det er bedre å få jobb i sitt eget land.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Men vil det fortsatt bli så attraktivt å bo i USA (for folk som i utgangspunktet er fattige) ? Bare dritt sør for den tiltenkte muren?

En av grunnene til at det er "attraktivt" er fordi det er lettere for illegale innvandrere å få jobb enn for innbyggerne generellt. Blir som polakker her til lands. Arbeidsgivere velger det billigste alternativet ;)

Jeg tviler på at det kommer til å forandre seg med det første. Dog så er det muligheter for strengere lover og mer aktivt arbeid fra politiets side for å få ut illegale folk. Trump vil jo gjøre det bedre for befolkningen ved å skape arbeidsplasser (mener jeg å ha hørt?). Så kan Mexico's økonomi starte å blomstre skikkelig så det er bedre å få jobb i sitt eget land.

Muren blir veldig dyrt og fordelene til hvert land blir få, hvis fordeler eksisterer i det hele tatt.
Lenke til kommentar

Jeg regner med at meksikanere som jobber ulovlig i USA bidrar til den meksikanske økonomi. Alternativet for en "mur" er kanskje at alle ulovlige meksikanske arbeidere sendes hjem.

Jeg tro ikke en mur av betong er aktuell. Et gjerde med sensorer og grensepatruljer gjør sikker nytta.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at meksikanere som jobber ulovlig i USA bidrar til den meksikanske økonomi. Alternativet for en "mur" er kanskje at alle ulovlige meksikanske arbeidere sendes hjem.

Jeg tro ikke en mur av betong er aktuell

. Et gjerde med sensorer og grensepatruljer gjør sikker nytta.

Ulovlige innvandrere bidrar til Mexico med å sende penger hjem. Sender du dem hjem er de arbeidsledig og mexico blir enda fattigere og mer motiverte til å komme tilbake til USA.

Gjerder og sensorer eksisterer allerede men det kan forbedres. En mur bare endrer måten de reiser til USA. Det blir ingen mur ute på havet.

Lenke til kommentar

Under valgkampen var Trump klar på at Mexico skulle betale. Innen business må man imidlertid ofte gå tilbake litt på kravene, og nå ser det ut til at den amerikanske staten kanskje kommer til å betale.

Hvem mener du bør betale for muren? Eller bør den i det hele tatt bygges? Det er klart, et land må jo ha greser, men finnes det kanskje billigere og mer effektive måter å beskytte grensene enn en mur?

http://www.dagbladet.no/nyheter/cnnnbsptrump-vil-be-kongressen-ikke-mexico-om-a-betale-for-muren/66594906

Hvorfor bryr dere nordmenn om denne innenriks saken?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...