DementedAlbino Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Lurer på hvilken chip jeg skal velge og hvordan den instaleres. Er det noe som alle klarer eller må jeg få andre til å gjøre det? Lurer på om dette er et bra kjøp for 3700 eller om der er billigere og bedre måte å få det gjort på selv. Xbox ferdig modifisert med Samsung 160GB HD 5400rpm med noiseguard. Xboxen er modifisert med Aladdin Advanced 64 modchippen. (Se beskrivelse ovenfor) Mer stillegående xbox får du ikke. Xboxen er helt ubrukt. Den er selvsagt tatt opp og blitt modifisert, men det er alt. Håndkontroller og alt er fremdeles pakket i plast og ligger i orginale esken. Denne xboxen har fullt xbox live mulighet. Spillene Halo og Midtown Madness 3 følger med. Det følger også med et prøveabonnement på xbox live på to måneder. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 For å modde bør du ha litt basic lodde kunnskaper og være stødig på handa. Den beste chippen (etter min mening) er Executer Pro 2.2 Det er faktisk mulig og kjøpe en adapter som du skrur fast i xbox'en slik at chippen ikke trenger og loddes fast, men hvis du bruker å ta med xbox'en til kompiser er dette ikke å anbefale da den adapteren kan falle ut av posisjon. Det tilbudet var ikke så aller verst, Xbox 1600,-(Elkjøp), chip ca 500,-(det er Executer Pro 2.2, er ikke sikker på prisen til Aladdin chip'en) Samsung harddisk ca 1000,- = totalt 3100,- Jeg syns at det var spennenede og chippe selv og det var ikke så vanskelig, bare bruk godt tid før du begynner til og sette deg inn i alt fra montering til flashing av chip til innstallasjon av program/spill. Du finner all informasjon du trenger på Xbox-Scene Send meg PM hvis du vil ha adresse til webshop hvor du kan kjøpe chip (vet ikke om det er lov å legge ut adressene her på forumet) Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Virker Executer Pro 2.2 på versjon 1.4 og 1.5 av Xbox? Eller hva må til for at det skal fungere? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Virker Executer Pro 2.2 på versjon 1.4 og 1.5 av Xbox? Eller hva må til for at det skal fungere? Tror det er ett eller anan med at en må lodde noe jording. Ellers kan må ha en xecuter 2.3 Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Virker Executer Pro 2.2 på versjon 1.4 og 1.5 av Xbox? Eller hva må til for at det skal fungere? Executer Pro 2.2 fungere til alle versjoner av Xbox. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Ja, men den er svjv ikke loddefri til alle versjonene? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg moddet min xbox med xkillerv3 chip den er det xecuter 2 bios på Det kreves lodde kunskaper for å bruke den chippen. Satte også inn 7200rpm disk, men xboxen bråker ikke noe mer så jeg er fornøyd ! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 xecuter 2.3 lite plus er loddefri og passer til de nyesteversjonene av xbox. Er ikke tilgjengelig før om 1-2 uker, men jeg tror nok at jeg satser på denne så jeg slipper å lodde. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 xecuter 2.3 lite plus er loddefri og passer til de nyesteversjonene av xbox. Er ikke tilgjengelig før om 1-2 uker, men jeg tror nok at jeg satser på denne så jeg slipper å lodde. Hvis du driver å flytter på Xbox'en din så vil jeg ikke anbefale loddefri versjon, men hvis du ikke flytter på den og ikke føler for å lodde så er Executer Lite 2.3 Plus en god chip. Det kan være kjekt å kjøpe en programmerer også for hvis du gjør noe feil under oppdatering av bios fra cd (f.eks hvis du har brent cd'n på feil måte, noe jeg klarte å gjøre) og du ikke har programmerer så er det ikke noe du kan gjøre. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Hvordan programmerer da? Xboxen min skal stå under tv fra dag 1 til den selges eller dør. Om jeg skal flytte på den så er det ikke så vanskelig å skru ut en skrue og ta utav chipen mens jeg frakter xboxen dit jeg skal. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Har funnet ut at jeg skal satse på en xecuter 2.3 lite, men har funnet to versjoner av denne og lurer på om noen kan si meg forskjellen på disse to. Hvilken vil være det beste valget. xecuter 2.3 lite med usb xecuter 2.3 lite Regner med at det bare er den usb saken som er forskjell, men hvilken funksjon har denne? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Har funnet ut at jeg skal satse på en xecuter 2.3 lite, men har funnet to versjoner av denne og lurer på om noen kan si meg forskjellen på disse to. Hvilken vil være det beste valget. xecuter 2.3 lite med usb xecuter 2.3 lite Regner med at det bare er den usb saken som er forskjell, men hvilken funksjon har denne? Det er akkurat samme chip. Nytt med v2.3 er at den henter strøm ol fra Usb kontakten, har ellers ingenting med Usb å gjøre. Du må fortsatt lodde, men færre punkter enn med v.2.2. Gå for v2.3 Lite, trygt og enkelt. Skal du lære og holde deg oppdatert så gjør som jeg har sagt flere ganger, gå til xbox-scene.com, der hadde du funnet svaret, ikke hos diverse nettbutikker.. Der står også linkene til produsentenes offisielle hjemmesider. Endret 5. desember 2003 av Panter Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) hei , feteste chippen ever til xbox er X-B.I.T. Den er totalt loddefri om du ønsker det, 2MB flashminne(dobbelte av executer 2.3 OG Oppdateres via usb porten som følger med og monteres på boxen din! Send meg en PM så kan du få kjøpe:) Endret 6. desember 2003 av tjuddi Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 hei , feteste chippen ever til xbox er X-B.I.T. Den er totalt loddefri om du ønsker det, 2MB flashminne(dobbelte av executer 2.3 OG Oppdateres via usb porten som følger med og monteres på boxen din!Send meg en PM så kan du få kjøpe:) Klarer nok å kjøpe den selv;) Den er jo en del dyrere enn de andre chipene, så spørsmålet er om det er verdt å bruke ekstra penger for en chip som gjør det samme som feks xecuter. Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) @svortevik . Jeg og tror du klarer å kjøpe den! Jeg ville bare hjelpe da jeg har en hel kartong full av x-b.i.t. her hjemme Endret 7. desember 2003 av tjuddi Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hvilken pris tenkte du deg da? Noen som har tegning over hvor den skal loddes på v 1.5 xboxer? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 husk at xecuter 2.3 med usb ikke kan programmeres gjennom USB. Den bare får strøm gjennom usb. vil man ha usb programmering må en kjøpe X-B.I.T. Vil være den eneste med denne funksjonen til Xecuter 3 kommer om.. et par måneder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå