2mas- Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg kan ikkje endre noe i bios og save det, når jeg har endret noe og trykker save and exit kommer det ein alarm lyd. Kommer opp CPU unworkable og står at det er ein amd athlon 1100mhz, men jeg får ikkje stilt den til xp2500+ for da kommer det ein alarm og skjermen blir svart Hva kan det være? Oppsettet mitt: Abit NF7-S v.2.0 sata amd xp2500+ 2*corsair 3200ll 80gb seagate barrucda sata Saphire Radeon 9800SE Hilsen 2mas Lenke til kommentar
2mas- Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 noen som har hatt samme problem? Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) hvilken bios versjon kjører du nå? du burde også sjekke alarm-settingene i biosen din. abit kort kan ta shutdown ved gitte målinger, og disse innstillingene endrer du i bios. -s Endret 30. november 2003 av soundwall Lenke til kommentar
2mas- Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 kan ikkje en gang gå inn på bios og ta save and exit uten å ha stillt på noe. Kan det være noe jeg må enable før jeg kan stille på ting i biosen? Er ikkje helt sikker på bios versionen Hilsen 2mas Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 har du noen ekstra vifter bortsett fra cpu tilkoblet hovedkortet? når du skrur på maskinen (den skjermen der du går inn i bios) så er det en lang rekke tall og bokstaver nederst på skjermen. de siste tall/bokstaver etter siste bindestrek er bios versjonen. Lenke til kommentar
2mas- Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Men det står ikkje noe i hovedkortmanualen om den alarm lyden som kommer hver gang jeg skal ha på daten, det kommer alarm så må jeg dra ut strømkabelen og sette den innigjenn da kommer det bilde opp på skjermen. bios versjon? det står 6a61ba1bc-18. og Phoenix awardbios v6.00pg hilsen 2mas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå