crapgame Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 jeg bygger meg en ny maskin og på den hadde jeg tenkt til og ha en cd-brenner/cd-spiller, dvd-spiller og en dvd-brenner, men det er bare to ide utganger på mitt hovedkort abit IS7 og den ene skal brukes til harddisk. så spørsmålet mitt blir om det er mulig og få flere ide utganger? si gjerne hvor det er mulig og kjøpe dette. Takker for alle svar Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 du trenger ikke 3 cd-roms... kan droppe cd-brennern mener jeg... Ellers kan du kjøpe et raid kort og sette det i raid... søk litt på raid du, orker ikke å forklare... jeg er lat Lenke til kommentar
Beelsebub Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Du kan vel ha to gjenstander på ein ide utgang, f.eks dvd brenner og dvd spiller på den eine utgangen og harddisk(er) på den andre. Dei fleste ide kabler som følger med, har 1 kontakt som går i hovudkortet og to som går til f.eks dvd spiller og dvd brenner Endret 30. november 2003 av Beelsebub Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 For å kunne bruke flere enn 4 ide-enheter må du kjøpe en kontroller, det finner du her! Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) tenkte på og koble hdd og en av cd-rommene, men jeg har lest før at det ikke er og anbefale. jo King_mephisto JEG trenger cd-brenneren. Endret 30. november 2003 av crapgame Lenke til kommentar
Beelsebub Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) tenkte på og koble hdd og en av cd-rommene, men jeg har lest før at det ikke er og anbefale. jo King_mephisto JEG trenger cd-brenneren. Har ikkje dei fleste dvd brennere den egenskap at dei også kan brenne vanlige cd'r og? eller er det eg som tuller? Endret 30. november 2003 av Beelsebub Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Har ikkje dei fleste dvd brennere den egenskap at dei også kan brenne vanlige cd'r og? eller er det eg som tuller? Jo, men de fleste dvd-brennere brenner cd-r tregere enn hva en "ren" cd-r/rw gjør! Lenke til kommentar
snole Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Uansett løser han jo problemet sitt ved å kjøpe et PCI kort som har 2 stk IDE-busser. Vips, så slipper han å investere i nytt HK osv.... Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Alle DVD brennere kan både brenne CD'er og lese DVD'er. Dermed kan du kutte ut både DVD-spilleren og CD-brenneren. DVD-brennerne fra Plextor og Lite-On brenner CD'er på 40x. Hvis du ikke skal brenne VELDIG mye burde det holde. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Du kan kjøpe bare vanlig brenner og dvd brenner... skal du kopiere dvd, så kan du bruke dvd copy som leser i dvd brennern og lagrer på datan, også brenner fra datafilen... Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 La nå mannen få ha sine tre optiske enheter da. Det er hans maskin! Tipset til martin_meling er vel løsningen på problemet ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå