Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] En barnehage stopper mor i å se ungen?!

Anbefalte innlegg

Hei.

Litt forhistore:

Jeg og min søster ble satt i fosterhjem når vi var små da foreldrene våre har holdt på med det meste av alc og stoff.. Alt gikk veldig bra i fosterhjemmet vi var i. 

Når min søster ble 18 ble hun gravid, og ungen ble tatt av barnevernet umiddelbart! Hvorfor det sjedde klarer jeg fortsatt ikke forstå. Men barnevernet er ikke lett forstå.

Faren til ungen er tilfeldigvis min nærmeste kompis. Han og dama har stort hus, begge har jobb og alt er vel.

Søsteren min og typen hennes har og stort hus, jobb og alt er kjempe bra.

Søsteren min har ungen (som nå er 5) hver Torsdags ettermiddag, og annen hver helg. 

Men idag:

Men idag ringte BARNEHAGEN til barnefaren og ville ha et møte med han. De sier at Ungen er full av liv og godt likt, men på Torsdager, den dagen hvor han skal til søsteren min så er han stille, og litt tilbaketrukken. Derfor foreslår de at Mor ikke burde få se ungen i 6 uker for å "se hva som skjer da"..

Dette går barnefaren med på (noe jeg er veldig overasket over enda)

Ungen er helt normal etter besøket hos Mor. Og jeg har vært til søsteren min MANGE ganger når de har samvær og de har det kjempe fint ilag..

Søsteren min er svært sjokkert over dette, samme er jeg.

Så det jeg lurer på er om en BARNEHAAAGE har lov til dette??? Hadde ikke kansje vært en bedre ide at hun heller fikk se han oftere da? Hvorfor gjøre ting værre for alle parter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan absolutt ingenting om dette, men hørtes grusomt ut. Høres ikke ut som det er barnehagen som gjør dette, men barnefaren. Siden de måtte ha tillatelse fra han. Betyr dette at juridisk har han full samvær for barnet? Eller er det juridiskt avtalt samvær som beskrevet for moren? Dersom hun har avtalt samvær kan jeg ikke tru barnefaren kan gjøre dette uten å gå rettens vei

Lenke til kommentar

f.eks. at far får fult foreldreansvar, det skal mye til at det skjer.

Jeg sjønte nesten at det kom til å skje. siden Barnevernet er heeelt ødelagt.. regner med de tenkte at det var en "fare" for at hun skulle havne i samme gørra som foreldrene. de er veldig kjappe til å ta fra barn..

Lenke til kommentar

Høres ut som det er langt mer til denne historien enn du kjenner til trådstarter.

Hvis søsteren min og barnefaren ikke sjuler noe så er det ikke så mye mer til denne historien en det som står skrevet. Hva får deg til å tenke det?

Hvorfor skulle de fortelle deg alt? Det er ikke normalt å dele alle intime detaljer om eget liv og egne barn med enhver.

For å ta et helt ekstremt eksempel - hva om kjæresten til mor(eller mor selv) misbruker barnet, fysisk eller psykisk? Da gjør barnehage og barnevern helt rett i å være bekymret og gripe inn.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...