Janbanan123 Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) Hei. Jeg skal prøve å forklare min situasjon så godt jeg kan. Det gjelder fiber installasjon fra Canal Digital. I August så kjøpte jeg en leilighet i Arendal sentrum i en bygård. I bygården er det fiber fra Privat Bynett, men de er kjøpt opp av Telenor som eier Canal Digital, Canal Digital har derfor begynt å ta i mot bestillinger for alle som vil ha det i bygården. Jeg bestilte ca den 10 September i fjor. Eltel har vært her og trekt fiber fra installasjonen som er i bygården og opp til min leilighet og de har også installert hjemmesentralen, dette har de gjort med flere andre leiligheter her også. Siden det var fiber fra Privat Bynett her før så må utstyret i sentralen utenfor huset mest sannsynlig oppdateres slik at det er kompatibelt med den nye Canal Digital utstyret. Problemet er at Eltel nå har sagt i 4 uker at det mangler papirer og at de ikke kan gjøre noe. Canal Digital sier at statusen står som under installasjon og at de ikke skjønner hvorfor ting ikke blir gjort. Saken er eskalert i Canal Digital sine systemer, men det har den vært i ukesvis. Jeg føler meg som en kasteball, det er ingen jeg kan snakke med som tar ansvar, alle bare peker på hverandre. Eltel peker på Canal Digital og Canal Digital peker på Eltel. Å snakke med kundebehandlere i Canal Digital er meningsløst da de ikke kan se nok informasjon på systemet sitt. Jeg klarer heller ikke få kontakt med noen andre enn kundebehandlere i Canal Digital. Jeg har kontaktet direktøren for tele og fastnett i Eltelf, men han videresendte eposten til Eltel avdelingen i Arendal. Hva mer kan jeg gjøre? Er det noen som er kjent med prosessen som skal gjøres? Alle tips og all hjelp blir tatt i mot med takknemlighet. Mvh. Endret 5. januar 2017 av Janbanan123 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Moderatormelding Tråden er flyttet til riktig kategori og tittelen er endret til noe mer beskrivende, i henhold til retningslinjene punkt 2.Reaksjoner på moderering tas på PM eller i tråd for tilbakemeldinger, ikke i tråden. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 Dette er meget vanskelig å svare på uten å ha all informasjon på bordet, og det er det kun Canal Digital som har. Ta derfor alt jeg sier med en klype salt, da det kan være riv ruskende galt! Jeg mistenker at de bruker annen tilførsel enn hva Privat Bynett benyttet seg av, og derfor må det graves/blåses nytt som må skjøtes utvendig. Hvis dette ikke er gjort får ikke montøren gjort jobben ferdig. En ting er er jeg ganske sikker på: Hvis noen har informasjonen du trenger, så er det CD. De er ansvarlig utbygger og har nok satt seg fast et eller annet sted langs veien. Har selv jobbet som telemontør, og vet godt hvor flinke leverandørene kan være på unskyldninger når ting går trått. Som oftest kommer man faktisk lengst ved å være litt streng, men ikke ufyselig. Treffer du riktig person i systemet da, vil du kanskje få et mer ærlig svar av situasjonen. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 (endret) Virker kjent, selv om det er litt annerledes: Jeg bor i Tromsø i et kvartal som aldri har hatt verken kabel-TV eller fiber. Jeg skrev under på bestilling i mars 2015, de hadde som mål å kunne levere fiber med TV og internett i huset innen utgangen av 2015. Per i dag er de litt over et år forsinket, noe skyldes at kommunen ikke ville gi dem gravetillatelse før en annen aktør var ferdig med sin graving i nabolaget, men noe ser ut til å skyldes for mange kokker og mye søl, eller på bisnis-språk: Svak prosjektstyring og fragmentering av ansvar. Jeg har erfart at minst fem selskaper er involvert: - Canal Digital - Telenor (ville ha underskrift på at de kunne plassere et koblingsskap på vår tomt) - Relacom(?) som var her en dag for å montere skapet, og sa at Eltel hadde ansvar for resten av jobben - Lokalt gravemaskinfirma som grov grøfter og la ned gule og røde plastrør på Eltels anvisninger - Eltel som koblet i skapet og blåste fiber fram til husveggen, der den i noen måneder har endt i en kveil, ganske ubeskyttet mot snø og vind. For en måned siden kom det mail fra Canal Digital om at installatør ville kontakte meg innen en uke for å installere inne i huset. Har ikke hørt noe fra noen installatør. Venter spent på om det er Eltel som kommer, eller en sjette aktør, eller ingen i det hele tatt... Endret 8. januar 2017 av Svinks Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. januar 2017 Del Skrevet 8. januar 2017 CD klarer jo knapt å gjøre det de skal uten å bli holdt i hånda av kunden når det bare er de som er involvert. Ett samarbeid med andre er jo dømt til å gå galt. Mitt tips er å smøre deg med MYE tålmodighet og mase ofte, det er ikke sikkert de har har peiling på verken hva som har skjedd eller skal skje, eller hvordan der skal skje. CD sin kundeservice kunne de nesten lagt ned uten at det hadde gjort noe forskjell. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 jeg har snakket med Eltel i dette området og vi er lovt ferdigstilling i løpet av Torsdag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå