Gå til innhold

[Løst] Grafikkortet gikk til helvete, likesågodt kjøpe ny pc?

Anbefalte innlegg

Hei igjen, ble til at jeg kjøpte dette kortet:

https://www.komplett.no/product/896396/datautstyr/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1060-3gb-dual-oc?noredirect=true

Håper ikke prosessorkraft mm gjør at jeg vil slite nevneverdig!

Dude, grafikkortet har mer ram enn pc-en... CPU vil absolutt være bottleneck i mange nye spill, spesilelt i CS:GO på høy FPS. Du burde heller kjøpt AMD RX 460 eller lignende, da 1060 blir litt vel bra til den pc-en du har. VIlle ihvertfall vurdert en ny stasjonær snart og puttet ditt nye grafikkort der.

Ok, men tenkte å kjøpe pc litt i deler, så er vel mulig at jeg kjøper CPU+Hovedkort+RAM i løpet av våren, så da går det vel greit?

Yupp, virker som en god plan. Du vil få mye høyere FPS i alle spill du spiller, bare at du vil kunne få enda høyere med en bedre CPU.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koster jo ikke all verden for litt nyere cpu og hovedkort,det meste vil yte bedre en det du har, hadde en gammel pc med q6600 (som fungerte helt ok til vanlig bruk), skjermkortet tok kvelden, kjøpte nytt skjermkort, endte med å kjøpe ny hw i tilleg, ser det som bortkastet å bruke penger på gpu når hw blir en flaskehals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...