Raude Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Hei, et dumt spørsmål, men er det mulig å bytte en harddisk fra en bærbar PC til en annen? Jeg spør fordi dama har helt vann på den ene pcen og hadde ikke lagret filene sine et annet sted, nå vil hun få de tilbake. Og vi har eksakt samme bærbar PC tilgjengelig, og dersom harddisken er uskadd så må det være mulig å legge inn den gamle hsrddisken i den eksalt samme PCen vel? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Du kan nok ikke forvente at de er så lik at du vil kunne boote til disken helt uten problemer, det enkleste her hadde heller vært å få tak i et SATA-USB adapter eller en harddisk dock som du setter hennes disk i for så å hente ut filene. Det fungerer i praksis som en ekstern harddisk, du kan også låne adapteret fra en ekstern disk om du har liggende. Om du spør bekjente og/eller på jobb/skole så tipper jeg at du får lånt noe slikt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) Jepp, kjør på og merk som løst Edit; @Sampson; Det er ikke noe som kan bli ødelagt så hvis man ikke har en adapter liggende så er det kjappest å bare bytte. Det går stort sett greit å boote (selv om maskinen kanskje ikke vil fungere optimalt) så man får ut filene man har. Endret 5. januar 2017 av SlikGårNoDagan 1 Lenke til kommentar
Raude Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 Du kan nok ikke forvente at de er så lik at du vil kunne boote til disken helt uten problemer, det enkleste her hadde heller vært å få tak i et SATA-USB adapter eller en harddisk dock som du setter hennes disk i for så å hente ut filene. Det fungerer i praksis som en ekstern harddisk, du kan også låne adapteret fra en ekstern disk om du har liggende. Om du spør bekjente og/eller på jobb/skole så tipper jeg at du får lånt noe slikt. Men hva er det verste som kan hende dersom jeg prøver det? Lenke til kommentar
Raude Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 Jepp, kjør på og merk som løst Edit; @Sampson; Det er ikke noe som kan bli ødelagt så hvis man ikke har en adapter liggende så er det kjappest å bare bytte. Det går stort sett greit å boote (selv om maskinen kanskje ikke vil fungere optimalt) så man får ut filene man har. Oki takk, jeg skal prøve det. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) Det verste som kan skje er at maskinen ikke vil boote til Windows. Edit; Min erfaring selvfølgelig, har gjort det en del ganger før. Har heller ikke hørt om at harddisk kan ta kvelden av det. Endret 5. januar 2017 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) Om maskinene er nye nok til å ha Windows 10 installert er det egentlig smått utrolig hva det klarer å boote på. Har testet noen tilfeller etter hvert og selv flere generasjoner forskjellige chipset gikk greit å boote. Den brukte litt ekstra tid på å få rette drivere på plass, men alt fungerte smertefritt etterpå. Ikke sikkert ytelsen var 100% optimal, jeg gadd ikke måle tider for andre boot, oppstart av mange program osv. Om som sagt over, det verste som kan skje er at den ikke vil boote. Regner forresten med at du ikke har en stasjonær tilgjengelig som du kan hive disken inn i som slave? Endret 5. januar 2017 av Pop Lenke til kommentar
Raude Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 Det verste som kan skje er at maskinen ikke vil boote til Windows. Edit; Min erfaring selvfølgelig, har gjort det en del ganger før. Har heller ikke hørt om at harddisk kan ta kvelden av det. Takk for hjelpen, nå kjører hun den gamle harddisken uten noen problemer )) Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Jepp, kjør på og merk som løst Edit; @Sampson; Det er ikke noe som kan bli ødelagt så hvis man ikke har en adapter liggende så er det kjappest å bare bytte. Det går stort sett greit å boote (selv om maskinen kanskje ikke vil fungere optimalt) så man får ut filene man har. Neida, en vil ikke ødelegge noe, men slik jeg forsto det vil TS bytte disk til en annen pc og så bare fortsette å bruke den som før, det vil muligens gi mismatch i drivere og selv om maskinmodellen er lik er det ikke sikkert den har samme komponenter. Derfor mener jeg det ville vært best om du henter ut filene og kjører en ny install på maskinen så slipper du tenke mer på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå