Ravnen Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Hei! Jeg prøver å lære meg å prate ganske flytende amerikansk. Uttalelsen av ordene føler jeg at jeg klarer ganske bra, og er lett å få høre hvordan enkelt ord uttales gjennom google translate canada. Imidlertid, gjennom å høre på innspillinger av stemmen min, er det forsatt en åpenbar norsk klang til det, som er vanskelig å eliminere. Har dere noen tips for hvordan å høres mer overbevisende ut? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Tror det har mye med musikalitet å gjøre. Enten så tar du det, eller så gjør du det ikke. Jeg kjenner egentlig ikke til noen som mestrer dette helt uten feil... http://www.rediff.com/getahead/2005/sep/02accent.htm Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Hei! Jeg prøver å lære meg å prate ganske flytende amerikansk. Uttalelsen av ordene føler jeg at jeg klarer ganske bra, og er lett å få høre hvordan enkelt ord uttales gjennom google translate canada. Imidlertid, gjennom å høre på innspillinger av stemmen min, er det forsatt en åpenbar norsk klang til det, som er vanskelig å eliminere. Har dere noen tips for hvordan å høres mer overbevisende ut? Which American dialect are you interested in speaking? Wisconsin/Minnesota/North Dakota dialects are easiest for most Norwegians since they are remnants of sing-songy Scandinavian languages. I speak most often with a Michigan accent When I have moved from state to state I have successfully changed my dialect by listening to recordings of local dialects over and over again and then copying as best I can into a recording device. I tried this when I lived in Norway, but was not as successful, probably because the tongue movements are much different. In the end, it is very difficult to eliminate an accent in adulthood, but lykke til! Lenke til kommentar
Robros1 Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 øv hverdag høyt, minst 1 time. i 2 uker. Da får du et veldig bra resultat Lenke til kommentar
Ravnen Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 Hei! Jeg prøver å lære meg å prate ganske flytende amerikansk. Uttalelsen av ordene føler jeg at jeg klarer ganske bra, og er lett å få høre hvordan enkelt ord uttales gjennom google translate canada. Imidlertid, gjennom å høre på innspillinger av stemmen min, er det forsatt en åpenbar norsk klang til det, som er vanskelig å eliminere. Har dere noen tips for hvordan å høres mer overbevisende ut? Which American dialect are you interested in speaking? Wisconsin/Minnesota/North Dakota dialects are easiest for most Norwegians since they are remnants of sing-songy Scandinavian languages. I speak most often with a Michigan accent When I have moved from state to state I have successfully changed my dialect by listening to recordings of local dialects over and over again and then copying as best I can into a recording device. I tried this when I lived in Norway, but was not as successful, probably because the tongue movements are much different. In the end, it is very difficult to eliminate an accent in adulthood, but lykke til! I'd prefer to speak in a californian accent, or something along the lines of this rapper ( ), who was born in Maine but grew up in Wisconsin, so I don't know which of the dialects he represents. I notice I'm having trouble making convincing "d". sounds, like in day, so I don't know if it has something to do with the tongue placement. The same goes for "wear", and words with similar pronounciation. It sounds too norwegian when I say it. Thanks for an insightful response takk så mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå