AnonymDiskusjon Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Jeg er en ungkar på 30 år. De fleste av kompisene mine har partner, noe som gjør at når gjengen samles så føler jeg meg som det femte hjulet på vogna. Alltid vært single, og fortsatt jomfru. Det mest intime jeg har vært med på er sofakos med klærne på. Fordelen med å være ungkar er at jeg står fritt i forhold til jobb, og timelistene er deretter. Men har nå i senere tid begynt å kjenne på savnet etter noen å komme hjem til, snakke med og koble av sammen med. Som trøst så sier kompisene at de er sjalu på friheten jeg har som ungkar uten unger. Kvinnfolk og forhold er bare stress og mas, til tross for at de sjeldent er single så lang tid om gangen hvis forholdet til kjæresten plutselig skulle ryke. Anonymous poster hash: d59a0...37e Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Bare tull er det ikke. Det å ha en partner man virkelig trives godt sammen med er gull verdt for de aller fleste. Det folk gjør feil er at de ofte hopper på det beste de finner. Kjærlighet og forelskelse er 2 veldig forskjellige ting. Forelskelse kan også gjøre deg veldig blind. 3 Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Det er fordeler og ulemper med alt her i livet. Men jeg vil si at dersom man finner en å være sammen med, der ting fungerer, så er det stort sett kun oppside ved å være i et forhold. Det å kunne dele sine tanker og følelser med en annen, og det å være en annens nærmeste er utrolig fint. 1 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Hovedårsaken til mye av dette er vel at en på en måte er litt misunnelig på hva andre har, uavhengig av om det er frihet eller et forhold. Altså dine venner er misunnelig på din frihet og at du kan gjøre hva du vil, når du vil uten å måtte «klarere» det med noen først. Men om de blir single så er savnet etter en partner likevel så sterkt at de heller vil være sammen med noen enn å beholde friheten selv slik du skriver. Jeg kan godt være litt misunnelig på noen av mine venner som har det nettopp slik ved enkelte anledninger, men for meg så betyr det å ha noen å dele livet med veldig mye mer. Men det handler jo også om å ha den rette å dele livet med, og det er det stor forskjell på hva den enkelte legger i det. For min del så handler det om å ha en dame (min kone) som jeg kan dele det meste med, skape et hjem og en familie sammen med, mens for andre så kan det være andre ting som betyr mer. Her er det mange forskjellige valg og løsninger som hver enkelt må avgjøre for seg selv hva som vil fungere best for dem. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Livet for min del handler om å leve og å maksimere opplevelsen av livet og min egen lykke. Uten kvinner i livet mitt hadde jeg følt at jeg gikk glipp av en vesentlig del av livet. Som en analogi kan jeg si at jeg lever fint på havregrøt, melk og egg, men du verden så mye bedre det er å kunne nyte virkelig god mat. Det er ingen tvil om at du burde finne deg en kvinne og du bør også med all sannsynlighet prøve å innlede et forhold til en. Få deg erfaring med kvinner og få deg erfaring med forhold. Først etter det kan du faktisk ta stilling til om dette er noe du vil ha eller ikke. For har du ikke prøvd, så vet du ikke. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 (endret) Jeg tror også at for de aller fleste, så er et lykkelig og sunt forhold å foretrekke fremfor å leve enslig. Endret 8. januar 2017 av Bruker-239845 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Partner er fint når en er ung og frem til ungene blir voksne. Etter det er det en enorm frihet i å ha voksenforbindelser som er forpliktende men ikke bindende. Men, det skal ikke stikkes under en stol at livslang ekte kjærlighet er en fin ting. Dessverre er dette uhyre sjelden vare. Så sjelden at den bør hylles hver gang en kommer over den. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Livet for min del handler om å leve og å maksimere opplevelsen av livet og min egen lykke. Uten kvinner i livet mitt hadde jeg følt at jeg gikk glipp av en vesentlig del av livet. Som en analogi kan jeg si at jeg lever fint på havregrøt, melk og egg, men du verden så mye bedre det er å kunne nyte virkelig god mat. Det er ingen tvil om at du burde finne deg en kvinne og du bør også med all sannsynlighet prøve å innlede et forhold til en. Få deg erfaring med kvinner og få deg erfaring med forhold. Først etter det kan du faktisk ta stilling til om dette er noe du vil ha eller ikke. For har du ikke prøvd, så vet du ikke. Ts her. Jobb har dessverre hatt førstepri oppgjennom årene, men har deltatt i festlig lag sammen med kompiser, dog som avholdsmann. Har hatt et avslappet forhold til dette med kvinnfolk og forhold, men samtidig ikke avvisende hvis noen en sjelden gang har vist interesse. Dessverre så det vist seg et par ganger at man har blitt brukt for å skape sjalusi i mot noen andre, så har dessverre en del negative erfaringer. Selv om ikke alle er sånn så medfører det dessverre at man blir litt reservert og forsiktig for å spare egne følelser. Anonymous poster hash: d59a0...37e Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Et forhold basert på tillit, kjærlighet og respekt er noe av det fineste som finnes.. jeg vil si, utenom barn, så er det en av grunnene til å leve her på jorden. Det er noe helt magisk. Men da tenker jeg også på forhold hvor man kan prate eller nyte hverandre fra solnedgang til soloppgang <3 Anonymous poster hash: 48b3e...411 Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Det kan jo hende damer vil vise deg mer interesse nå. Du sier at jobben er førsteprioritet, når damer blir over 25 er jo dette veldig attraktivt. Kanskje du ikke har fått så mye interesse når du var yngre, men det kan jo være fordi damene var unge og så etter andre ting. Kanskje du skal begi deg ut på leting igjen? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Ts her. Jobb har dessverre hatt førstepri oppgjennom årene, men har deltatt i festlig lag sammen med kompiser, dog som avholdsmann. Har hatt et avslappet forhold til dette med kvinnfolk og forhold, men samtidig ikke avvisende hvis noen en sjelden gang har vist interesse. Dessverre så det vist seg et par ganger at man har blitt brukt for å skape sjalusi i mot noen andre, så har dessverre en del negative erfaringer. Selv om ikke alle er sånn så medfører det dessverre at man blir litt reservert og forsiktig for å spare egne følelser. Avhold fra både kvinner og vin? Du må leve, mann! 1. Jeg hadde også et avslappet forhold til kvinner frem til jeg var 18 år med tilsvarende resultater (nesten lik null). Innså da at det jeg hadde gjort frem til da ikke fungerte og at grep måtte gjøres. I hovedsak å være mer frempå og ta initiativ til kontakt, men også andre grep for å øke min attraktivitet (trening, klesstil, kroppsspråk, og så videre). 2. "...men samtidig ikke avvisende hvis noen en sjelden gang har vist interesse." Jenter har tradisjonelt ikke vært initiativtakere og dette gjelder fortsatt i stor grad. I den grad de tar initiativ er det som regel mer indirekte og gjerne på en måte som menn flest ikke forstår. Om du fortsetter å vente på at en jente skal forføre deg, så kommer du nok til å vente til du sitter på gamlehjemmet. Siden du nå har prioritert jobb de siste 10 årene, så antar jeg at denne delen av livet ditt burde være i boks. Kanskje det er på tide å gå like systematisk til verks på denne delen av livet ditt? Om du ikke nå tar aktive grep selv, så tror jeg ikke ting ser så lyst ut. Men om du er villig til å gjøre et ærlig forsøk, så tør jeg garanterte at du vil bli positivt overrasket og helt sikkert finne deg en jente. Hva sier du? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) Kanskje på tide å komme seg i sving med å møte damer osv. Du blir ikke yngre. Endret 6. januar 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Som trøst så sier kompisene at de er sjalu på friheten jeg har som ungkar uten unger. Gå en mil i en annen manns sko.... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 Nå er ikke jeg jomfru eller barnløs, men vært singel i mange år og kan ikke se for meg at jeg noen gang skal være i et forhold igjen! Har datet litt, og det er gøy når det er gøy og det er skremmende når de blir forelsket eller hinter til det. Da trekker jeg meg ut. Rømmer! Jeg er alt for glad i å gjøre hva jeg vil når jeg vil når barna er hos far. Jeg mener at kjæreste kanskje ikke er tull, men det å bo samen og alt det der er tull. Kunne ikke tenkt meg å bo sammen med en mann noen gang igjen. Men vil du formere deg? Vil du ha barn og familie eller trives du der du er? Jeg tenker at dersom det ikke er et problem for deg, så er det ikke et problem. Vil du ha din egen familie slik kompisene dine har, så må du søke etter det i stedet. Anonymous poster hash: a6112...b70 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Å si at det er tull er å dra det langt, men det er ett kompromiss. 1 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Det er tull for de som ikke har funnet ekte kjærlighet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Det er tull for de som ikke har funnet ekte kjærlighet. Pffff. Det er tull for de som synes det er tull, ikke det at tull er riktig ord fordi det tilsier at alle forhold er tull noe de ikke er. Jeg ser for meg resten av livet alene og har hatt det slik i mange år. Med en gang jeg tenker på fast forhold og det det innebærer så slår jeg det fra meg. Nå er ikke jeg akkurat slik som "normalen" når det kommer til sosialt da så, ja Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) Det finnes en mellomting. Et forhold hvor man møtes noen dager i uka eller måneden. Det kan være fint å ha en partner i livet sitt om man ikke henger sammen 24/7. Endret 6. januar 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Mellomtingen funker ikke for alle. Man kan stå på side A eller B eller plassere seg fint i midten. Side B er uten forhold og der er jeg. Hadde sikkert vært fint å ha en "elsker", men etter å ha hatt et par så orker jeg ikke det heller Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Seriøst forbold, men har hver sin leilighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå