Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva koster det å kjøre til Trondheim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

googlet og fant ut bilen tar 0,5-0,8 pr mil, ettersom det er langkjøring tenkte jeg 0,6 ca riktig.

Det beste er jo å måle selv, altså fylle full tank før du skal kjøre en lang tur, så fylle full tank igjen så er det bare å regne ut.

Kjørestil teller mye, det varierer også fra bil til bil ut fra tilstand på motor. Det er umulig å si akkurat hvor mye du bruker med din bil.

 

Men, oslo til trondheim, 475kr med en del gjetting og om du kjører ganske økonomisk.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

googlet og fant ut bilen tar 0,5-0,8 pr mil, ettersom det er langkjøring tenkte jeg 0,6 ca riktig.

Det beste er jo å måle selv, altså fylle full tank før du skal kjøre en lang tur, så fylle full tank igjen så er det bare å regne ut.

Kjørestil teller mye, det varierer også fra bil til bil ut fra tilstand på motor. Det er umulig å si akkurat hvor mye du bruker med din bil.

 

Men, oslo til trondheim, 475kr med en del gjetting og om du kjører ganske økonomisk.

 

450kr er jo ikke altfor mye... Det jeg er usikker på hvordan standen på bilen er... Aldri kjørt den mer enn i en time før.. den passerte nettop 210 000 km

Lenke til kommentar

450kr er jo ikke altfor mye... Det jeg er usikker på hvordan standen på bilen er... Aldri kjørt den mer enn i en time før.. den passerte nettop 210 000 km

Kan bli betydelig dyrere også jeg vet ikke hvilken stand den er i eller hvor mye bensin den bruker.

For alt jeg vet lekker den mer bensin enn bruker.

Er vel bare å hoppe i det, evt ikke gjøre det i det hele tatt?

Lenke til kommentar

 

Er veldig dyrt med bil i Norge. Hvordan skal man løse dette. Danmark er et mye deiligere land på mange måter

Danmark er vel det eneste landet som er dyrere enn Norge?

 

Kostnad kommer mye an på kjørestil

Er du hard på gassen så kan du skrive utgifter med gaffel

 

 

Er mye mindre bom stasjoner i danmark vel? utenom den på øresund bruen og Storebæltsbroen, så vil nok si danmark er rimeligere,  prisene på bil er relativt likt, unntaket er nok elbil.

Forresten kjørte oslo bergen i sommer, fikk helt sjokk når jeg så regningen for bompenger, kom på rundt 700 kr tur retur, man kan jo fly for billigere.

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

 

Automatgir? Gjerne litt ekstra forbruk om du har en tradisjonell automatkasse.

Akkurat når det kommer til langkjøring så viskes forskjellene litt ut. Holder du jevnt 80-100 km/t så holder slushboksen seg for det meste låst.
Jo sant det. Langkjører mye selv med min automat og har overaskende lavt forbruk. men alle dieselbiler jeg har kjørt med vanlig automat oppfører seg idiotisk når man skal ta forbikjøringer og lignende. Legger seg på maks turtall hvor det absolutt ikke skjer noe som helst på en dieselmotor. Man må gire kassen opp manuelt skal man flytte på seg. Kjenner man ikke bilen kan det bli ekstra forbruk her.

 

Men det er veldig off topic.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...