Carpe Dam Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Skal til å lære sveising, og en lokal pensjonist med tilgang på redskap og lokaler (hobbybedrift) har sagt seg villig til å lære meg opp. Spørsmålet er hvor mye jeg skal by som kompensasjon. Skal naturligvis dekke alt av material og forbruk, men hvor mye burde jeg by for tiden og kunnskapen hans? Bør sies at jeg ikke kjenner til mannen i det hele tatt fra før. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Hvor omfattende er opplæringen? Er det snakk om flere timer i uka over tid, eller er det to kvelder og du er ferdig? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Det vet jeg vel ikke enda. Jeg kunne i utgangspunktet tenke meg å holde på en stund, med litt flaks få leid litt plass der og holde på selv. Kunne jo også hjulpet ham med det han produserer, sånn for å få mengdetreningen. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2017 Løfter denne litt, jeg er fortsatt i villrede om hva jeg skal by som kompensasjon. Jeg vil jo ikke at han skal føle seg støtt av et lavt forslag. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Du må nesten sjekke opp kva forventningar han har. Du kan sjølvsagt kompansere det som han taper i inntektsgivande arbeid for å lære opp deg, men eg trur det er langt meir enn han forvente når det ikkje har blitt avtalt en pris. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2017 Han er som sagt pensjonist, og driver med hobbyproduksjon av småting, så tapt inntekt blir vel minimalt. Vil et par hundre for en kveld, eller tre-fire hundre for en hel dag virke noenlunde greit? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Spør han, ikke oss. Kan hende du slipper unna med en sixpack. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå