ursa13 Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Sakset denne fra nettet: Principle of HHO The HHO generator is powered by electricity from the vehicle battery. The HHO generator then produces oxygen and hydrogen through electrolysis of water and these are then fed into the engine's intake manifold just behind the air filter. Hydrogen and oxygen are extremely flammable and significantly aid combustion. They mix with the intake air in the engine and the mixture catches much faster in the combustion chamber upon ignition than without HHO, considerably improving combustion efficiency. HHO explodes when its temperature reaches the point of self-ignition. With a concentrated mixture at atmospheric pressure, self-ignition occurs at 570°C. The minimum ignition energy of this mixture using a spark-plug is approximately 0.02 milijoules. After ignition the mixture of gases is converted into water vapour and produces 241.8 kJ of energy for each mole of HH2burnt. The quantity of thermal energy does not depend on the type of combustion - the flame temperature is variable. The maximum temperature attainable is 2760°C with a pure mixture of oxygen and hydrogen. . HHO therefore helps to ensure much more efficient combustion of fossil fuel, uses far more energy, compresses the pistons with more force and thereby increases mileage on the same amount of fuel. It makes vehicles part-hybrid, thanks to the use of water as fuel. The only emissions resulting from this hydrogen combustion system is steam, which is passed back into the atmosphere. Water is a free and inexhaustible source of energy and use thereof offers enormous potential. The battery, the power source for our device, is recharged in the normal way by your car's alternator. Advantages of using HHO10 to 40% fuel savings Increased engine power and torque Reduction in harmful emissions Increased octane rating Engine cleared of deposits, prolonging the life of your vehicle Reduced maintenance and repair costs Increased speed and acceleration Can be used with any combustion or compression ignition engine in any type of vehicle: a car (including diesel engines), trucks, tractors, boats or stationary engines such as generators or irrigation pumps. http://sspower.sk/ Er dette løsningen på høye drivstoffutgifter, men også miljøproblemene knyttet til bilparken, og især dieselbiler? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Dette er ufortynnet hestepiss fra ende til annen. I beste fall ville man bruke 10-40% mer energi, man ville jo måtte bruke energi fra generatoren for å spalte vannet i førstinga. Om dette var en mulighet, ville det være standard for alle forbrenningsmotorer for flere tiår siden. All teknologi som listes opp har vi hatt i over hundre år, og all fysikk og kjemi som beskrives har vi kjent til minst like lenge. 3 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Så man gjør om et hvilket som helst fosilt kjøretøy til hybrid, bare med: -Minimal batterikapasitet. -Minimal ladekapasitet. -Et særdeles lite effektiv elektrolyse->forbrenningssteg. Og det skal gi en gevinst på 10-40%, altså omtrent det samme som nye hybridbiler har over sine tradisjonelle søsken-modeller. Grunn til å være skeptisk her ja... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 ... og blåse i filler motoren med tenningsbank... Lenke til kommentar
ursa13 Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 HHO-produkter er i salg. Vistnok brukes teknologien i amerikanske lastebiler. Selvsagt må motoren justeres m.h.t. tenningsbank. Jeg etterlyser mer fakta. Et interessant spørsmål er hvor mye nyttbar energi som utvikles under elektrolysen sammenlignet med den energi som kreves til elektrolysen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Om dette gir 10-40% mer energi enn den bruker, hvorfor trenge noe annet drivstoff i det hele tatt? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Et interessant spørsmål er hvor mye nyttbar energi som utvikles under elektrolysen sammenlignet med den energi som kreves til elektrolysen.Energien i hydrogenblandingen går i forbrenningsmotoren, der har det i beste fall 40% effektivitet fra kjemisk til mekanisk energi. Så skal det gjennom en generator og innom elektrolyserøret. Om begge disse har 90% effektivitet (yeah right) så forsvinner halvparten av energien for hver "runde", og om det skal fortsette må det stjele energi fra den ordinære forbrenningen. Leste litt kjapt, og det ser ut for at det i beste fall har samme effekt som enkelte dieseladditiver, eventuelt effekter som kan tilsrives magrere blanding eller andre ting som antagelig kunne blitt oppnådd like fint ved å forstøve inn vann i sylinderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå