Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

web-server bak ipcop 1.3.0. hvordan?

Anbefalte innlegg

som topic sier.. hva trenger jeg å gjøre for å få opp en web-server bak ipcop?

har prøvd å åpne port 80 uten hell... noen som vet hva jeg må gjøre?

kom gjerne med detaljerte løsninger... for dette er noe jeg ikke har peiling på....

takker for alle svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som topic sier.. hva trenger jeg å gjøre for å få opp en web-server bak ipcop?

har prøvd å åpne port 80 uten hell... noen som vet hva jeg må gjøre?

kom gjerne med detaljerte løsninger... for dette er noe jeg ikke har peiling på....

takker for alle svar :w00t:

Du må åpne og vidresende porten til serverens IP på lokalnettet ditt, for og sjekke at det funker må du gå inn fra en ekstern IP.

Lenke til kommentar

nå har jeg prøvd alt mulig snart tror jeg... har lest igjennom en guide flere ganger nå... har åpna porter... uten at det hjelper.....

så det må være noe jeg har glemt..

for jeg kommer inn på server'n ved å skrive lokal adressen, da funker alt helt fint... men det virker som at den ikke kommer på nettet.. for når jeg skriver ipadressen som ipcop server'n har fått tildelt så får jeg bare opp at det ikke er noe som heter det...

Lenke til kommentar
men det virker som at den ikke kommer på nettet.. for når jeg skriver ipadressen som ipcop server'n har fått tildelt så får jeg bare opp at det ikke er noe som heter det...

Nei, du får ikke sjekket dette sålenge du selv sitter bak samme router, svjv støtter ikke IPcop loopback så du må få noen andre til og sjekke om det virker fra nettet.

Lenke til kommentar
jepp, da funke det! :thumbs: takk!

Men finnes det et måte å få loopback på? så jeg slipper å få folk til å teste for meg hele tiden..

Takker for alle svar! :w00t:

I Smoothwall som IP-cop er basert på er det av sikkerhetshensyn ikke støtte for loopback, du kan bruke Clarkconnect som router den har støtte for dette men krever litt bedre jern og kjøre på enn IP-cop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...