Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Liverpool

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var mye stygt spill her, men denne sutringen når nye høyder. Tydelig at den moderne fotballen har satt preg. United - Arsenal i begynnelsen av det forrige tiåret var verre enn dette.

Det var faktisk deilig med spillere som viste følelser og lot seg påvirke av temperaturen hos publikum. For en gangs skyld så virket det ikke som to lag med 22 spillere fra alle verdens hjørner uten peiling på hva denne kampen betyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var mye stygt spill her, men denne sutringen når nye høyder. Tydelig at den moderne fotballen har satt preg. United - Arsenal i begynnelsen av det forrige tiåret var verre enn dette.

Det var faktisk deilig med spillere som viste følelser og lot seg påvirke av temperaturen hos publikum. For en gangs skyld så virket det ikke som to lag med 22 spillere fra alle verdens hjørner uten peiling på hva denne kampen betyr.

"Sutringen" du klager på går vel mest på ræva og inkonsekvent dømming? Enig med deg, deilig med litt temperatur.

Endret av KANE2009
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artig at folk bare legger merke til de gangene ting går vår vei, men overser alle gangene det har blitt dømt i mot oss. Vi har blitt snytt for sinnsykt mange straffer denne sesongen (har fått færrest i ligaen), men ingen nevner noe. Plutselig får vi et par offside-situasjoner vår vei, og så begynner alle å klage på at United får hjelp av dommeren, og at hele dommersystemet er korrupt. Dessuten kan Liverpool skylde mye på seg selv der, situasjonen skjedde 20 sekunder i forkant av målet, og det hadde ikke blitt mål om Liverpool hadde gjort jobben i forsvar. Det var ikke en situasjon der offsiden var avgjørende for at det ble mål.

Jeg er bombesikker på at vi har fått flere avgjørelser i mot oss enn for oss denne sesongen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar

Artig at folk bare legger merke til de gangene ting går vår vei, men overser alle gangene det har blitt dømt i mot oss. Vi har blitt snytt for sinnsykt mange straffer denne sesongen (har fått færrest i ligaen), men ingen nevner noe. Plutselig får vi et par offside-situasjoner vår vei, og så begynner alle å klage på at United får hjelp av dommeren, og at hele dommersystemet er korrupt. Dessuten kan Liverpool skylde mye på seg selv der, situasjonen skjedde 20 sekunder i forkant av målet, og det hadde ikke blitt mål om Liverpool hadde gjort jobben i forsvar. Det var ikke en situasjon der offsiden var avgjørende for at det ble mål.

Jeg er bombesikker på at vi har fått flere avgjørelser i mot oss enn for oss denne sesongen. 

Tenker ikke på hele sesongen, snakker ikke om dommerhjelp eller korrupsjon. Jeg snakker om DENNE kampen, og da hadde vel strengt talt ikke Manchester United noen feilaktige avgjørelser mot seg vel? Jeg så i hvert fall ingen, og i hvert fall ingen som fikk noen betydning.

Joda, det er masse hvis om atte, dersom atte, men det forandrer ikke faktum at det var offside.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Mykje rart som blir slengt ut i forbindelse med slike kamper. Både før og etter. Ting og utsagn eg har bete meg merke i:

"United styrte heile kampen - total overkøyring og liverpool skapte ingenting". Likevel viser sjansekartet 1.2 - 0.7 - Ikkje uhorvelig stor forskjell. Sjekk Barca - Las Palmas kart for referanse på overkøyring.

"Shaw er den beste venstrebacken i en kombinert lineup mellom liverpool og united" - og skadefri så starter han ikkje?

"Plagsomt mange ganger mostanders keeper skal vere BB mot united i år" - Velkommen til dei siste tre åra med De Gea.

Handsen til Pogba er sånn tullehands også å dømme på i mitt haue. Sånn er fotballreglane no, og straffa er grei nok, men eg vil då altså ha regelendring på det tullet der. Samme med å sparke ballen i handa på point-blank-range og forlange straffe når handa er i naturlig posisjon. 

Lenke til kommentar

Mykje rart som blir slengt ut i forbindelse med slike kamper. Både før og etter. Ting og utsagn eg har bete meg merke i:

"United styrte heile kampen - total overkøyring og liverpool skapte ingenting". Likevel viser sjansekartet 1.2 - 0.7 - Ikkje uhorvelig stor forskjell. Sjekk Barca - Las Palmas kart for referanse på overkøyring.

"Shaw er den beste venstrebacken i en kombinert lineup mellom liverpool og united" - og skadefri så starter han ikkje?

"Plagsomt mange ganger mostanders keeper skal vere BB mot united i år" - Velkommen til dei siste tre åra med De Gea.

Handsen til Pogba er sånn tullehands også å dømme på i mitt haue. Sånn er fotballreglane no, og straffa er grei nok, men eg vil då altså ha regelendring på det tullet der. Samme med å sparke ballen i handa på point-blank-range og forlange straffe når handa er i naturlig posisjon. 

For å svare på en del av spørsmålene dine:

1. United styrte overhodet ikke hele kampen. Vet ikke hvem som har sagt det, men det gjorde de aldeles ikke. At de skapte de største sjansene levner det vel liten tvil om. Men om United var best? Nei. Husk at xG-statsene dine kun tar høyde for den største av to sjanser skapt ila. et kort tidsrom, det vil si at headingen til Fellaini i stolpen ikke "regnes med" på 1.2, og husk at sjansen der Mkhi kunne skutt og heller prøvde å nå Martial på åpent heller ikke er med i beregningen pga. det ikke kom en avslutning. Det var fort kanskje kampens største mulighet, så xG-nivåene skal tas med en liten klype salt i dette tilfellet. Faktum er dog at United IKKE overkjørte LFC.

2. Shaw er uten tvil den beste venstrebacken, men Mourinho har nok hatt en liten fall-out med ham samt at han ikke er matchfit.

3. Du sier velkommen til de siste tre årene med De Gea. Du misforstår hele poenget; poenget er at keepere som kommer på Old Trafford, som vanligvis er elendige, plutselig spiller sin livs kamp. Ser du forskjellen? De Gea er (og har vært) verdens beste keeper i flere år, da er det ikke så rart at han nettopp har oppført seg som det. At Mignolet, Randolph, Valdes osv. osv. plutselig skal se ut som en milliard dollar er jo helt utrolig når de resten av sesongen slipper inn brølere "left and right".

Og handsen til Pogba? Soleklar. Skulle også hatt rødt kort etterpå.

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...