Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Liverpool


Latias

Anbefalte innlegg

United er et bedre lag enn Liverpool på papiret og spiller for spiller. Kollektivet Liverpool har så langt denne sesongen vært bedre enn kollektivet United. La tabellen svare for hvem som er best etter sesongen er ferdigspilt.

 

Den viktigste "duellen" vinner Liverpool i mine øyne: Klopp > Mourinho

Endret av Leaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor mye dommerhjelp united skal få i denne kampen? West ham fikk rødt kort, men allikevel måtte nesten Mike Dean bære ballen i mål for at det skulle bli skåring til united.

Hah ja, la oss for all del ikke fokusere på de utallige gangene United har hatt dommeren i mot seg denne sesongen. Apropos dommerhjelp, ikke mange sesonger siden dere fikk tre (!) straffer av Clattenburg på OT, hvor den ene var en klar dive.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er imponert over hva Klopp har fått til med troppen til Liverpool. Han får uten tvil det beste ut av spillerne, og de ligger fortjent på andreplass, 5 poeng foran oss. Vi har allikevel hatt en elendig høst, og når vi møtte Liverpool på Anfield i midten av oktober var vi mange ganger dårligere enn det vi er nå. Det vil bli litt av en prestasjon for Liverpool å gå seirende ut fra oppgjøret på Old Trafford slik som gutta våre presterer for tiden. Legger gjerne til at Mourinho stort sett er et taktisk geni i slike kamper. 

Gleder meg!

Det blir en leken borteseier på Old Trafford her :)

Lenke til kommentar

 

Lurer på hvor mye dommerhjelp united skal få i denne kampen? West ham fikk rødt kort, men allikevel måtte nesten Mike Dean bære ballen i mål for at det skulle bli skåring til united.

Hah ja, la oss for all del ikke fokusere på de utallige gangene United har hatt dommeren i mot seg denne sesongen. Apropos dommerhjelp, ikke mange sesonger siden dere fikk tre (!) straffer av Clattenburg på OT, hvor den ene var en klar dive.

 

 

Leste feil gitt. Så to straffer var riktig dømt?

 

Har lagt ut bilder her før av unitedspiller som diver seg til seier. 

Endret av toreae
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

 

Lurer på hvor mye dommerhjelp united skal få i denne kampen? West ham fikk rødt kort, men allikevel måtte nesten Mike Dean bære ballen i mål for at det skulle bli skåring til united.

Hah ja, la oss for all del ikke fokusere på de utallige gangene United har hatt dommeren i mot seg denne sesongen. Apropos dommerhjelp, ikke mange sesonger siden dere fikk tre (!) straffer av Clattenburg på OT, hvor den ene var en klar dive.
Skulle hatt en straffe etterpå og da fikk man ikke,så det gikk opp i opp :)
Lenke til kommentar

Morsomt at enkelte mener vi parkerte bussen på Anfield. I første omgang presset vi høyt og hadde full kontroll defensivt. Liverpool kom knapt til muligheter. Ja, vi hadde ikke mye ball, men Liverpool gjorde omtrent ikke noe annet enn å trille. Vi hadde én stor sjanse (Zlatan), og Liverpool hadde to (Coutinho og Can?), så vidt jeg husker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i Danielzu, hadde en omgang hver. Helt fair med U.

 

Det jeg irriterer meg over er snakket om at Mou kom til Anfield og gikk for U. For det gjorde han ikke. Han presset høyt i starten. Etter at Llallana kom inn bli Pool et nytt lag, og at han lå bakpå de siste minuttene for å reise hjem med et poeng er noe helt annet enn å gå for U fra begynnelsen.

 

Edit: Mou viste (og viser) bare at han kan ta gode avgjørelser underveis i kamper, noe vi har savnet i den røde delen av Manchester de siste årene

Endret av Ibrahimovic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om Klopp er like feig denne gangen, og bare triller ball i forsvaret, eller om han prøver(greier) å angripe litt

Det har ofte vært problemet til Liverpool, man klarer ikke å trenge igjennom lag som setter opp en buss hvis eneste mål er å kontre de få gangene de får ballen. Liverpool prøvde alt de kunne i den kampen å være offensive, å skape en åpen kamp, men desverre hadde motstanderlaget med milliardspillere blitt instruert til å spille feigt. Kan ikke beskylde Klopp for å være feig etter den kampen etter min mening. Hvor mange ganger hadde Zlatan ballen i den kampen? 1 gang? Helt seriøst, det var patetisk. Jeg har større tro på at Liverpool vinner denne bortekampen ettersom jeg aldri kan tenke meg at Mou er like feig på hjemmebane. Og hvis man skal gå etter hva dere Manu-supportere sier om spiller vs spiller, så burde dette virkelig bli overkjøring for deres del. 

 

Hvordan forventer dere laget skal spille på hjemmebane mot Liverpool nå som deres eget lag har fått opp dampen og sanker poeng?

Hadde jeg vært kynisk hadde jeg håpet på samme inngang fra Liverpool som Man Utd på Anfield, men da kunne jeg like godt sluttet å sett på fotball, mer bedriten inngang til en kamp kan jeg ikke huske å ha sett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Diskusjonen om forrige møte har vi jo tatt før så det holder, og backet opp både med tall, fakta og heatmaps. Så den burde faktisk være helt død nå :)

Forventer at United angriper på Old Trafford, slik vi har gjort i samtlige hjemmekamper under Mourinho. Alt annet er helt utenkelig spesielt når vi er nødt til å fortsette å vinne. Med seier så har United også et veldig ørlite håp om gull hvis Chelsea taper mer poeng neste runde. Hvem skulle trodd.

 

Er mest spent på hvordan Klopp tenker her. Uavgjort er fort to poeng tapt til Chelsea, mens tap kan bety to plasser ned på tabellen og United plutselig helt oppi ryggen. Nå som Mané mangler mister Liverpool en del fart og kontringsstyrke, så spørsmålet er vel om han bruker anledningen til en ekstra sentral midtbanespiller for å ta ut Pogba, eller om han går all inn offensivt. 

 

Veldig viktig kamp for begge lag som kan forme kampen om de øverste plassene resten av sesongen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er ikke vits i å tenke på Chelsea, de kommer blant topp 4 uansett, om man taper poeng til dem er ikke det en katastrofe. Her er det om å gjøre å ta alle poengene for ha en viss margin på sin side hva gjelder 4.plassen.

 

Man Utd må faktisk ikke vinne, så at Mou hadde gått inn for en uavgjort her, så hadde jeg ikke blitt sjokkert. Men feigt hadde det vært, absolutt.

Lenke til kommentar

Diskusjonen om forrige møte har vi jo tatt før så det holder, og backet opp både med tall, fakta og heatmaps. Så den burde faktisk være helt død nå :)

 

Forventer at United angriper på Old Trafford, slik vi har gjort i samtlige hjemmekamper under Mourinho. Alt annet er helt utenkelig spesielt når vi er nødt til å fortsette å vinne. Med seier så har United også et veldig ørlite håp om gull hvis Chelsea taper mer poeng neste runde. Hvem skulle trodd.

 

Er mest spent på hvordan Klopp tenker her. Uavgjort er fort to poeng tapt til Chelsea, mens tap kan bety to plasser ned på tabellen og United plutselig helt oppi ryggen. Nå som Mané mangler mister Liverpool en del fart og kontringsstyrke, så spørsmålet er vel om han bruker anledningen til en ekstra sentral midtbanespiller for å ta ut Pogba, eller om han går all inn offensivt. 

 

Veldig viktig kamp for begge lag som kan forme kampen om de øverste plassene resten av sesongen. 

 

Hvem på Liverpool skal markere ut Pogba? Lucas? :D :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...