Gå til innhold

Bacheloroppgave ingeniørfag (bygg) - Noen tips eller erfaringer å dele?

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Godt nytt (skole)år! :) 

Tiden er inne for å skrive bacheloroppgave. Jeg ønsker gjerne tips og erfaringer fra andre som alt har skrevet en slik oppgave. 

1. Problemstilling og firma er sikret. Ønsker å holde den hemmelig nettopp for å være anonym, men er godt fornøyd med både problemstilling og firma vi skriver for.

2. Vi har både intern og ekstern veileder. Hvor mye er det vanlig å bruke hver enkelt av disse? Er det en jevnt fordelt arbeidsbelastning? Har en venninne som skrev bacheloroppgave innen et annet tema og hun brukte veileder kun to ganger. Synes det hørtes veldig lite ut, men samtidig et enklere tema tror jeg. Innbiller meg at vi vil trenge mye hjelp (teknisk krevende og ukjent territorium).

3. Noen tips vedrørende arbeidsfordeling? Er det vanlig å jobbe sammen hele tiden eller kan det gå greit å jobbe litt hver for seg også?

Jeg hater gruppearbeid. Trolig fordi jeg historisk sett har vært på gruppe med studenter som er mindre motiverte og ofte også svakere akademisk. Trodde jeg hadde kommet på gruppe med noen forholdsvis sterke studenter i år, men gjennom flere diskusjoner i fjor og også årets karakterer innser jeg at jeg ligger på et nivå over. Dette bekymrer meg, men må bare gjøre det beste ut av det.

Ikke bare det, men jeg merker også at jeg er den eneste som tar særlig initiativ for å få ting til å bli gjort. Skaffet alene samarbeidspartner, ordnet kontrakt og er også den som nå tar initiativ til å komme oss i gang. Håper ting blir bedre, men ser mørkt ut. :)

På forhånd takk for tips og triks! :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...