Kruste Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Til dere som har 4G tale fra Hello får dere opp symbol på telefonen at dette er aktivert ? Kan ikke se noe symbol på hverken Samsung S6 eller Sony Z5 telefoner. Tror de med telenor abb. får opp symbol når dette er aktivert. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Har du aktivert tjenesten 4G Tale på "Mine sider" hos Hello, eventuelt via kundeservice dersom du ikke har innlogging der? Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Har du aktivert tjenesten 4G Tale på "Mine sider" hos Hello, eventuelt via kundeservice dersom du ikke har innlogging der? Nå kjenner jeg ikke til det nye "Hello" men brukte dette selskapet sine bedriftsabonnement i en tidligere jobb. Men er det slik at 4G Tale ikke er aktivert som default på alle abonnenter hos Hello ? Ellers i Telenor sitt nett, som Hello bruker, så er VoLTE (4G Tale) noe man tar av og på ute på telefonen og så vil nettverket selv aktivere det dersom din telefon støtter dette på korrekt vis. Jeg fikk VoLTE automatisk på min iPhone når jeg hadde Phonero (som bruker Telenors nettverk) tidligere i år. Ikke nødvendig å gjøre noen ting på mine sider eller andre steder. Var av den oppfatning at alle som benyttet Telenor sitt nettverk og tjenester automatisk fikk VoLTE når det var aktivert for dere telefontype. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 voLTE må aktiveres på mine sider hos hello, og avhenger om tlf modell støttes. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Har du aktivert tjenesten 4G Tale på "Mine sider" hos Hello, eventuelt via kundeservice dersom du ikke har innlogging der? Nå kjenner jeg ikke til det nye "Hello" men brukte dette selskapet sine bedriftsabonnement i en tidligere jobb. Men er det slik at 4G Tale ikke er aktivert som default på alle abonnenter hos Hello ? Ellers i Telenor sitt nett, som Hello bruker, så er VoLTE (4G Tale) noe man tar av og på ute på telefonen og så vil nettverket selv aktivere det dersom din telefon støtter dette på korrekt vis. Jeg fikk VoLTE automatisk på min iPhone når jeg hadde Phonero (som bruker Telenors nettverk) tidligere i år. Ikke nødvendig å gjøre noen ting på mine sider eller andre steder. Var av den oppfatning at alle som benyttet Telenor sitt nettverk og tjenester automatisk fikk VoLTE når det var aktivert for dere telefontype. Hello skriver selv at tjenesten må aktiveres manuelt på "Mine sider" eller eventuelt via kundeservice: https://www.hello.no/kundeservice-billig-mobilabonnement/cat/dekning/q/4g-tale Lenke til kommentar
Kruste Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 Tjenesten er selvf. aktivert hos Hello . Chattet med Hello nå og svaret var at det ikke kom opp noe VoLTE symbol på telefonen når dette var aktivert. Lenke til kommentar
mlan Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) Har du aktivert tjenesten 4G Tale på "Mine sider" hos Hello, eventuelt via kundeservice dersom du ikke har innlogging der?Nå kjenner jeg ikke til det nye "Hello" men brukte dette selskapet sine bedriftsabonnement i en tidligere jobb. Men er det slik at 4G Tale ikke er aktivert som default på alle abonnenter hos Hello ? Ellers i Telenor sitt nett, som Hello bruker, så er VoLTE (4G Tale) noe man tar av og på ute på telefonen og så vil nettverket selv aktivere det dersom din telefon støtter dette på korrekt vis. Jeg fikk VoLTE automatisk på min iPhone når jeg hadde Phonero (som bruker Telenors nettverk) tidligere i år. Ikke nødvendig å gjøre noen ting på mine sider eller andre steder. Var av den oppfatning at alle som benyttet Telenor sitt nettverk og tjenester automatisk fikk VoLTE når det var aktivert for dere telefontype. Jeg måtte ta kontakt med kundeservice hos Telenor for å få dem til og aktivere volte. Og min telefontype var den første som fikk volte støtte hos Telenor. Tydeligvis ikke alltid noe automatikk i aktivering av volte. Endret 5. januar 2017 av mlan Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Har du aktivert tjenesten 4G Tale på "Mine sider" hos Hello, eventuelt via kundeservice dersom du ikke har innlogging der?Nå kjenner jeg ikke til det nye "Hello" men brukte dette selskapet sine bedriftsabonnement i en tidligere jobb. Men er det slik at 4G Tale ikke er aktivert som default på alle abonnenter hos Hello ? Ellers i Telenor sitt nett, som Hello bruker, så er VoLTE (4G Tale) noe man tar av og på ute på telefonen og så vil nettverket selv aktivere det dersom din telefon støtter dette på korrekt vis. Jeg fikk VoLTE automatisk på min iPhone når jeg hadde Phonero (som bruker Telenors nettverk) tidligere i år. Ikke nødvendig å gjøre noen ting på mine sider eller andre steder. Var av den oppfatning at alle som benyttet Telenor sitt nettverk og tjenester automatisk fikk VoLTE når det var aktivert for dere telefontype. Jeg måtte ta kontakt med kundeservice hos Telenor for å få dem til og aktivere volte. Og min telefontype var den første som fikk volte støtte hos Telenor. Tydeligvis ikke alltid noe automatikk i aktivering av volte. Kanskje du var med i testfasen i starten ? Lenke til kommentar
mlan Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Har du aktivert tjenesten 4G Tale på "Mine sider" hos Hello, eventuelt via kundeservice dersom du ikke har innlogging der?Nå kjenner jeg ikke til det nye "Hello" men brukte dette selskapet sine bedriftsabonnement i en tidligere jobb. Men er det slik at 4G Tale ikke er aktivert som default på alle abonnenter hos Hello ? Ellers i Telenor sitt nett, som Hello bruker, så er VoLTE (4G Tale) noe man tar av og på ute på telefonen og så vil nettverket selv aktivere det dersom din telefon støtter dette på korrekt vis. Jeg fikk VoLTE automatisk på min iPhone når jeg hadde Phonero (som bruker Telenors nettverk) tidligere i år. Ikke nødvendig å gjøre noen ting på mine sider eller andre steder. Var av den oppfatning at alle som benyttet Telenor sitt nettverk og tjenester automatisk fikk VoLTE når det var aktivert for dere telefontype. Jeg måtte ta kontakt med kundeservice hos Telenor for å få dem til og aktivere volte. Og min telefontype var den første som fikk volte støtte hos Telenor. Tydeligvis ikke alltid noe automatikk i aktivering av volte. Kanskje du var med i testfasen i starten ? Nei, bare et par måneder siden jeg måtte kontakte kundeservice for å få det aktivert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå